- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

افزایش نرخ مالیات اصناف منطقی نیست

 

نایب رئیس اتاق اصناف ایران: افزایش نرخ مالیات اصناف منطقی نیست

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از اتاق اصناف ایران، جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره سیر صعودی قیمت اجناس اظهار کرد: اصناف نقشی در گرانی‌های اخیر نداشته و در سوی مقابل نقش پررنگی در تأمین کالای اساسی ایفا می‌کنند، مهم‌ترین دلیل گرانی‌های اخیر، نوسانات ارزی بوده و تثبیت قیمت ارز می‌تواند نقش مثبتی در تثبیت قیمت داشته باشد.
وی با بیان اینکه نوسانات ارزی فشار مضاعفی بر اصناف وارد کرده است تصریح کرد: جهش نرخ ارز باعث کاهش سرمایه اصناف شده و اصناف توان پرداخت مالیاتی بیشتر از سال‌های گذشته را ندارند، معتقدیم هر تصمیمی مبنی برافزایش نرخ مالیات، غیرمنطقی است.
شکریه نایب رئیس اتاق اصناف ایران با تأکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در کلان‌شهرها افزود: در این نمایشگاه با تشکیل کمیته‌های تخصصی نسبت به نرخ‌گذاری و پایش آن اقدام خواهد شد تا آحاد جامعه بتوانند از این نمایشگاه، بازدید و باقیمت‌های مناسب خرید نمایند.
وی با اشاره به جمعیت هشت‌میلیون‌نفری در نظام توزیع اصناف اظهار کرد: این مجموعه بزرگ به‌عنوان یک‌قطب بزرگ اقتصادی نیاز به یک شرکت سرمایه‌گذاری داشته و با استفاده از این شرکت می‌توانیم در شرایط حساس اقتصادی به کشور کمک کنیم.