- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

اتحادیه ها سیستم بازرسی را تقویت کنند

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مهمترین تکلیف، حمایت از حقوق مردم است، گفت: باید به پرونده کسانی که ارز دولتی دریافت کرده اند، رسیدگی شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از شاتا، رضا رحمانی در نشست هم اندیشی روسای اتاق اصناف مراکز استان‌ها و مدیران بازرسی که امروز ۲۲ اردیبهشت برگزار شد، گفت: در دوره جدید همه باید همت بیشتری صرف هم اندیشی، نظارت و کنترل بازار، تسهیل تامین کالا و اقلام ضروری داشته باشند. در این موارد جامعه اصناف به عنوان قشر باانصاف بخشی از کار را به عهده دارند.
وی افزود: شخصا به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، فرایند کنترل قیمت از تولید تا عمده فروشی، خرده فروشی و اصناف را ابلاغ کرده ام. البته این سازمان وظایف دیگری هم دارد، اما در این دو مورد وظیفه بیشتری دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به اصناف گفت: شما محور اصلی و خط مقدم بازار هستید. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و … باید در مرحله بعدی قرار بگیرند. این سازمان وظیفه دارد فرایند را کنترل کند. یکی از دلایل افزایش قیمت کارخانجات فرایند تولید است. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید بررسی کند کالا با همین قیمت به دست توزیع کننده خرد برسد.
رحمانی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از جامعه، اصناف را در گرانی مقصر می دانند. باید این نگاه را تغییر دهیم. در حال حاضر برخی از کالاها چند قیمتی هستند. در شرایط کنونی انتظار دارم خود اصناف پای کار بیایند. آشفتگی قیمت ها باید کنترل شود و مردم باید این اقدامات را ببینند.
وی با بیان اینکه باید نتایج حرف‌هایی که گفته می شود را در نظر بگیریم،افزود: متاسفانه برخی از اتحادیه ها نه تنها پای کار نیستند، بلکه خودشان هم به گرانی دامن می زنند و مردم این را از ما نمی‌پذیرند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کنترل بازار شب عید از تمام اصناف تشکر کرد و عنوان کرد: پیش از نوروز در بازار آشفتگی داشتیم، اما قبل از عید تمام اصناف و اتاق‌ها پای کار آمدند و آرامش به بازار بازگشت. در حال حاضر هم باید کنترل را بیشتر کنیم.

اتحادیه ها باید سیستم بازرسی را تقویت کنند
رحمانی با تاکید بر اینکه اتحادیه ها باید سیستم بازرسی را تقویت کنند، تصریح کرد: رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی تا ابد افتخار ما هستند. الان هم در این جبهه باید کاری کنیم که فردا به ما افتخار کنند. مردم باید تمام کارهایی که برای آنها انجام می شود را حس کنند. اولین هدف مردم هستند و نباید در حق آن‌ها اجحاف شود. باید دسترسی به کالای مورد نیاز مردم را تسهیل کنیم و اصناف در خط مقدم این اقدامات هستند.
وی ادامه داد: زمان جنگ با ورود بسیج معادلات تغییر کرد. در شرایط کنونی هم با بسیج اصناف وارد مذاکره شدیم و کمک خواستیم و آن‌ها بدون هیچ درخواستی اعلام آمادگی کردند. امروز بیشتر از همه به روحیه بسیجی نیاز داریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: امروز در جبهه اقتصادی باید تولید را حفط کنیم. کالاها را به قیمت منصفانه و با سهولت به دست مردم برسانیم. هیچ چیزی نباید در این مسئله اثر منفی بگذارد. اگر یک کالا چند قیمت دارد باید حل شود و این مسئله به اتحادیه ها مربوط می شود.

برای احقاق حقوق مردم محکم ایستاده ایم
رحمانی ادامه داد: تاکید می کنم میان مردم نباید احساس آشفتگی و اجحاف وجود داشته باشد. مردم باید بدانند که ما برای حقوق آن‌ها محکم ایستاده ایم و واقعا هم این طور است. حقوق مردم مهم ترین تکلیف ما است. همین طور که مبازره با رانت از وظایف ما است. باید قیمت‌های تمام شده کالاها بررسی شود و به پرونده کسانی که ارز دولتی دریافت کرده اند، رسیدگی شود. اگر دولت ارزی با این قیمت می دهد برای خدمت به مردم است و اگر با این قیمت به دست مردم نرسد هدر می رود و همه مسئول این اتفاقات هستم.

کارنامه اصناف درخشان است
وی اتاق اصناف را یکی از سرمایه های کشور دانست و گفت: اتاق اصنافی می خواهیم که خدمت گذار مردم باشد‌. برای اولین بار هم به اتاق اصناف و هم به اتاق بازرگانی نماینده فرستادم. اتاق اصناف باید یکی از پایه های ما در جنگ اقتصادی باشد. می دانم گاهی در حق اصناف اجحاف هم‌ می شود، اما کارنامه اصناف درخشان است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سیل اخیر اصناف با تمام مشکلات موجود بیشترین کمک را به سیل زدگان کردند. مردم هم اصناف را اینگونه می شناسند. در بحث بازرسی هم اصناف خودشان پای کار باشند و رسیدگی کنند.
رحمانی با تاکید براینکه اگر بدانم در وزارت صنعت، معدن و تجارت کسی خلافی انجام می دهد، شخصا برخورد می کنم، عنوان کرد: در میان تمام اقشار افرادی هستند که علاوه براینکه خدمت نمی کنند، خلاف هم می کنند.

دشمن با تمام قوا به جنگ اقتصادی و روانی آمده است و فقط با عملکرد خوب و برخورد به موقع می توانیم به این جنگ وارد شویم. وی تصریح کرد: مردم اگر شاهد گرانی باشند، ولی بدانند ما برخود می کنیم حتما تحمل می کنند. هر کس در حق مردم اجحاف کند،در برخورد با او هیچ ملاحظه ای نداریم. هر جا نارسایی وجود دارد، باید سریع ورود کنیم.