- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

کارگروه تهیه بسته حمایتی صنوف آسیب‌دیده تشکیل شد

رییس اتاق اصناف ایران گفت: با حضور مستمر در کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، کارگروه تهیه بسته حمایتی صنوف آسیب دیده در اتاق اصناف ایران تشکیل شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، «سعید ممبینی» گفت: توافقات جدید دولت و اتاق اصناف ایران در راستای حمایت از صنوف آسیب دیده از اعمال محدودیت های کرونا تدوین و به زودی مصوب خواهد شد.

وی اظهار داشت: به دنبال ارسال نامه روسای اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون به دولت و همچنین نامه جداگانه اتاق اصناف ایران شامل بسته پیشنهادی حمایت از صنوف آسیب دیده که با حمایت ۱۸۶ نماینده مجلس همراه شده و رییس جمهوری نیز بر آن تاکید داشتند، در جلسات سه هفته گذشته کمیته اقتصادی و امنیتی ستاد ملی کرونا مقرر شد که کارگروهی با حضور معاون پایش ریاست جمهوری و اتاق اصناف تشکیل شود.

ممبینی افزود: با قید فوریت کارگروه مورد نظر تشکیل و چهارچوب و پیش نویس مصوبات شامل نوع حمایت ها و برخورداری از معافیت ها و استمهال برخی از هزینه های دولتی آغاز شده و امیدواریم با همدلی و همراهی مناسب و تعامل دولت و اتاق اصناف ایران در جهت حمایت از صنوف آسیب دیده منجر به تصویب حمایت های موثر از صنوف شود.

وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات بانکی با نرخ مناسب، بازپرداخت کم و دوره تنفس طولانی، استمهال انواع بدهی های بیمه تامین اجتماعی، برقراری انواع معافیت های حمایتی نظیر بخشودگی تمام یا بخشی از حق بیمه سهم کارفرما مربوط به سازمان تامین اجتماعی، معافیت بیمه ای کارگاه های کمتر از پنج نفر در واحدهای تولیدی و خدمات فنی، معافیت های مالیاتی و استمهال در بازپرداخت دیون مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده، استمهال پرداخت اقساط و مالیات های مربوط به سنوات قبل، کاهش هزینه های مربوط به اینترنت، آب و برق، تسهیل قوانین و مقرارت، تمدید اعتبار پروانه های کسب، از جمله مهم ترین محورهای ۵۵ بندی بسته حمایتی اتاق اصناف ایران به کمیته های تخصصی ستاد کرونا بود که و در جلسات کارشناسی در حال بررسی و رسیدگی است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یکسال پیش از ووهان چین سر بر آورد و از اسفندماه سال ۹۸ ایران نیز درگیر شیوع این بیماری شد که به موجب آن تعطیلی و اعمال محدودیت در دستور کار کشور قرار گرفت.

در حال حاضر با توجه به مرحله سوم اوج گیری این کرونا در کشور و افزایش قدرت انتقال آن به ۱۰ برابر، ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل های جدیدی را برای آغاز آذرماه اعلام کرده است که شامل تعطیلی دو هفته‌ای در مناطق قرمز و اعمال محدودیت در شهرهای نارنجی و زرد می شود.