- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

تکمیل مسکن مهر تا قبل از پایان دولت

تا کنون ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد که ۹۳ درصد کل پروژه مسکن مهر را شامل می شود افتتاح شده و واحدهای باقی مانده که عمده آن در شهرهای اطراف تهران است تا قبل از پایان دولت روحانی تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آماری که یکم آبان ماه ۱۳۹۹ ارایه شد از حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا کنون ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد معادل ۹۳ درصد از کل پروژه به بهره برداری رسیده است. ۱۲۰ هزار واحد از تعداد باقی مانده در مراحل نازک کاری، نصب انشعابات و ۶۰ هزار نیز در مراحل مختلف پیشرفت فیزیک قرار دارند. ۹۰ هزار مسکن مهر هم دارای مشکلات حقوقی و پرونده آن در محاکم قضایی است.

از کل پروژه مسکن مهر سهم دولت احمدی نژاد از تحویل واحدها ۶۹۰ هزار معادل ۳۱ درصد و تا کنون سهم دولت روحانی حدود ۶۲ درصد بوده و مابقی در مرحله ساخت قرار دارد. عمده واحدهای تکمیل نشده در شهرهای اطراف تهران است که طبق برنامه تا قبل از پایان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد.

تحویل ۷۲ درصد مسکن مهر پردیس

در پردیس از ۸۳ هزار واحد مسکن مهر ۶۰ هزار تحویل شده [1] و قرار است در بهمن ماه ۱۳۹۹ نیز ۱۰ هزار واحد دیگر تحویل شود. مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفته که سایر واحدها در اوایل سال آینده و قبل از اتمام دولت تکمیل و به مردم تحویل داده می شود.

در شهر جدید پرند هم از حدود ۹۰ هزار واحد مسکن مهر ۱۰ هزار واحد باقی مانده [2] که ۷۰۰۰ واحد مربوط به پروژه کیسون و ۳۰۰۰ واحد در دیگر نقاط شهر است. پیمانکاران جدول زمان بندی ارایه کرده و قول داده اند که تا پایان سال تمامی واحدها را تحویل می دهند.

خدمات زیربنایی و روبنایی پرند هم نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است. بر اساس قول محسنی بندپی استاندار تهران و منوط به تفاهم بین شهرداری تهران، شهرداری پرند، شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی، مترو فرودگاه امام (ره) به شهر جدید پرند تا خردادماه سال آینده تکمیل می شود. هزینه ساخت مترو به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت عمران پرند تقبل شده و هم اکنون ایستگاه این خط توسط شرکت مترو تهران فعال شده است.

از طرف دیگر طی سالهای اخیر پروژه هایی اجرا شد که از آن جمله می توان به دو بانده شدن کمربندی شمالی پرند اشاره کرد. احداث دهها مدرسه، مسجد، چند باب کلانتری و آتش نشانی، چندین پارک و یک ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری افتتاح هم از دیگر اقدامات است. برای دهه فجر امسال نیز قسمت جنوبی پارک مشاهیر که حدود ۲۰ هکتار است، یک ایستگاه آتش نشانی، دو پارک و یک باب کلانتری افتتاح خواهد شد. همچنین شش باب مدرسه، چهار مسجد، دو مرکز حوزه مقاومت بسیج، دو ایستگاه آتش نشانی و پنج پارک در دست طراحی و اجرا است. ساختمان تالار شهر نیز به مسابقه گذاشته شده که برنده نهایی اعلام و پروژه آغاز می شود.

در شهر جدید هشتگرد در استان البرز هم از ابتدا ۵۰ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده بود که ۳۵ هزار دارای متقاضی موثر بود. از این تعداد تا کنون تاکنون ۲۱ هزار واحد تحویل شده طبق گفته مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد ۱۲ هزار و ۲۹۱ مورد در قالب خودمالکی و طرح اقدام ملی مسکن قرار گرفته است. عملیات نازک کاری ۱۸۰۰ واحد باقی مانده به پایان نرسیده که با اتمام واحدهای فعال، پرونده مسکن مهر شهر جدید هشتگرد تا پایان سال بسته می شود. عمده این ۱۸۰۰ واحد دارای بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.