- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

مبارزه با رانت خواران مستلزم همراهی همه ارکان حکومت است

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افرادی که دستشان آلوده به رانت خواری است رسانه در اختیار و امکانات بسیاری دارند و وزارت صمت برای مبارزه با آنها نیاز به همراهی همه ارکان حکومت دارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل با موضوع” بررسی مشکلات واحدهای صنایع نساجی و پوشاک استان اصفهان” در محل سالن اجتماعات استانداری این خطه افزود: امروز جنگ اقتصادی و مبارزه با رانت خواری از سخت‌ترین کارهاست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این راه نیاز به همراهی دولت، مجلس و قوه قضاییه دارد تا بتوانیم از آن عبور کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، خط مقدم جبهه اقتصادی است، تاکید کرد: همه باید به این وزارتخانه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام تصمیم‌سازی در وزارت صمت با سه نهاد است آنها را نهادها و تشکل‌های خصوصی، کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی مجلس و دولت خواند و گفت: هیچ تصمیمی در این وزارت بدون نظر بخش خصوصی گرفته نشده است و نخواهد شد و برای نساجی هم همینطور خواهد بود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه ثروتمندان، کارآفرینان، سرمایه گذاران و مجاهدان اقتصادی کشور را می‌سازند، اضافه کرد: همه تلاش ما این است که فرش قرمز واقعی جلوی آنها پهن کنیم تا با ثروت و سرمایه خود زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دیوانسالاری اداری، قوانین مزاحم و امضاهای طلایی اقتصاد و توسعه کشورمان را گرفتار کرده است، تصریح کرد: هیچ سرمایه گذاری علاقه‌مند به سوء استفاده نیست و می‌خواهد از راه سالم ایجاد کسب و کار کند.

امضای طلایی یکی از مصادیق رانت در نظام اقتصادی است به طوری که صدور مجوز به تصمیم گیری یک فرد منحصر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قانون واردات در برابر صادرات و ارز متقاضی به پیشنهاد این وزارتخانه و با وفاق بوجود آمده، اجرا شد، خاطرنشان کرد: اجرای این قانون منجر به افزایش صادرات در ۲ ماه گذشته شد.

رزم حسینی اجرای این قانون را حرکت بسیار مهمی خواند و گفت: اگر طبق قانون کالایی برای عرضه در بورس مد نظر است، باید انجام شود زیرا منجر به افزایش رقابت می شود.

وی به سابقه تاریخی صنعت نساجی در اصفهان اشاره و اضافه کرد: از هر مطلبی که در مسیر توسعه این صنعت باشد استقبال می‌کنیم زیرا نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری در این وزارتخانه در همکاری با بخش خصوصی است.

رزم حسینی با بیان اینکه اگر نیاز به انعطاف در قوانین به نفع تولید باشد، انجام می‌دهیم، اظهار امیدواری کرد که در این شرایط سخت، خدمت ماندگار در این بخش داشته باشیم.

 در این جلسه جمعی از فعالان صنعت نساجی استان اصفهان به بیان مشکلات خود بویژه در زمینه تامین مواد اولیه از پتروشیمی پرداختند و مهدی  صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بررسی آنها اعلام کرد که در این جلسه مصوب شد که کف عرضه گرید نساجی طبق قطعنامه کمیته تخصصی پتروشیمی بصورت هفتگی رعایت شود تا از هرگونه کمبود در کف عرضه جلوگیری شود.

صادقی نیارکی افزود: همچنین مصوب شد تا زمانیکه تقاضا برای نساجی داخل است کمیته تخصصی پتروشیمی از صادرات به سمت عرضه به داخل اقدام کند.

رزم حسینی وزیر صنعت در این زمینه تاکید کرد که اگر این عرضه‌ها انجام نشد به دستگاه نظارتی گزارش می شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد یک نماینده از انجمن نساجی اصفهان در کارگروه کشوری عضو باشد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

 سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه به اصفهان علاوه بر حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی استان دیدار و گفت و گو و بازدیدی از فولاد مبارکه و گروه صنعتی انتخاب خواهد داشت.