- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

رشد ۲۳ درصدی تولید تایرهای ایرانی به لحاظ تعداد و ۲۲ درصدی از نظر وزنی

طبق آمار ارائه شده توسط تولیدکنندگان بزرگ کشور، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، بیش از ۱۶ میلیون حلقه تایر خودرو به وزن ۱۷۵ هزار و ۶۵۰ تن تولید شده است که در مقایسه با هشت ماه ابتدایی سال گذشته به لحاظ تعدادی ۲۳ درصد و به لحاظ وزنی ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا،  طبق آمار، طی هشت ماهه سال جاری ۱۶ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۸۱۰ حلقه تایر در کشور تولید شده است که از نظر تعداد حلقه رشد ۲۳ ‌درصدی را در مقایسه با هشت ماهه نخست سال گذشته نشان می‌دهد این تعداد لاستیک، ۱۷۵ هزار و ۶۵۰ تن را شامل شده که به لحاظ وزنی ۲۲ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

تا پایان آبان‌ ماه سا جاری، ۱۰۴ هزار و ۲۵ تن تایر خودروی سواری، ۱۶ هزار و ۱۳۵ تن تایر وانتی و ۳۶ هزار و ۳۰۵ تن تایر باری و اتوبوسی در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب ۲۷ درصد برای تایر سواری، ۱۲ درصد برای تایر وانت‌ها و ۱۴ درصد برای تایر باری و اتوبوسی، رشد تولید دیده می‌شود.

در هشت ماهه سال ۱۳۹۹،  تایر کشاورزی سبک که بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص داده است، ۳۰۵۲ تن تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۲ درصدی داشته است. همچنین تایر کشاورزی سنگین تولید شده با رقم ۱۱ هزار و ۹۸۳ تن، مشمول رشد ۱۹ درصدی نسبت به هشت ماه ابتدایی سال  ۱۳۹۸ شده است.  

 در مدت مذکور، تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی نیز با رشد ۱۷ ‌درصدی به چهار هزار و ۱۵۱ تن رسیده است.

علاوه‌براین از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ ماه، ۱۲ ‌هزار و ۳۴۶ تن تایر دوچرخه و موتور در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از  رشد ۳۵ ‌درصدی این دست از تایرها دارد.

همچنین ۷۰۴۲ تن انواع تیوپ تا پایان هشتمین ماه سال ۱۳۹۹ تولید شده است که رشد ۳۸ درصدی در مقایسه با هشت ماهه سال  ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد.