- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

جزییات ثبت نام جدید وام کرونا

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاغل و کسب و کارهای حوزه ورزشی و فرهنگ و هنر تا پایان دی ماه برای ثبت نام وام کرونا مهلت دارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل ازایسنا، در ادامه حمایت دولت از صاحبان مشاغل و کسب وکارهای شدیدا آسیب دیده از کرونا، ستاد مقابله با کرونا پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین و کسب و کارهای حوزه ورزشی و فرهنگ و هنر را تصویب کرد.

روز گذشته معاون اقتصادی رئیس جمهوری در جلسه ستاد مقابله با کرونا از تصویب ۱۹۰۰ میلیارد تومان از منابع و تسهیلات کرونایی برای حوزه فرهنگ وهنر خبر داد و اعلام کرد که مهلت ثبت نام برای متقاضیان وام تا پایان دی ماه است و بازپرداخت تسهیلات با سه ماه تنفس از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد تا به تاب آوری بیشتر این دسته کسب و کارها کمک شود.

بر این اساس متقاضیان تا پایان ماه آینده باید به بانکهای عامل مراجعه کنند و بانکهای عامل نیز موظفند تسهیلات را تا پایان اسفند ماه اختصاص دهند.

شاغلین این حوزه از جمله ناشرین، کتابفروشان، فعالان واحدهای تولید سمعی و بصری و مراکز فرهنگی که در این مقوله جای دارند، می توانند برمبنای دستورالعملی که پیشنهاد آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرده و در کارگروه اقتصادی به تصویب رسیده از این تسهیلات استفاده کنند.

پیش از این حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده حوزه گردشگری در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس اعلام شده بود این دسته کسب و کارها تا پایان آذرماه برای ثبت نام در سامانه کارا  [1]و دریافت وام کرونا مهلت دارند. بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی مشاغل حوزه گردشگری از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

نظر به اینکه کسب‌وکارهای حوزه گردشگری اعم از مهمانپذیرها و مراکز اقامتی سنتی و بومگردی، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی در دوران شیوع بیماری کرونا عملاً امکان کسب درآمد و بازپرداخت اقساط بانکی را نداشتند، بازپرداخت تمامی وام‌های فعالان حوزه گردشگری و تسهیلات بانکی قبلی دریافت شده آنها تا پایان سال ۱۳۹۹ نیز امهال شد.

از دیگر مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، حمایت از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده غیردولتی در حوزه ورزش و جوانان بود.

در بحران کرونا فعالیت بسیاری از اماکن و باشگاههای ورزشی، استخرهای سرپوشیده، مجموعه های ورزشی، پارک های آبی و … دچار آسیب و زیان شد که در پی توافقات و هماهنگی های صورت گرفته میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان و به دنبال استمرار تعطیلی این دسته واحدها و متضرر شدن صاحبان این کسب و کارها، تمهیدات لازم برای پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا صورت گرفت.

بر این اساس مقرر شد تسهیلات مذکور به کسب وکارهای حوزه ورزش و جوانان مطابق دستورالعمل ابلاغی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا پرداخت شود لذا متقاضیان ابتدا باید از طریق مراجعه به میز خدمت الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان به نشانی sd.msy.gov.ir [2] مراحل ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود را دنبال کنند و پس از تایید اطلاعات از سوی وزارت ورزش و بارگذاری اطلاعات، با مراجعه به سامانه کارای وزارت کار درخواست خود را برای دریافت تسهیلات کرونا به ثبت برسانند.

به این منظور متقاضیان واجد شرایط،  مدیران باشگاهها و موسسان مجموعه های ورزشی مجازند تا پایان دی ماه جاری برای دریافت وام کرونا در سامانه کارا ثبت نام و از تسهیلات پیش بینی شده استفاده کنند. بازپرداخت اقساط این تسهیلات از ابتدای خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود. بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی دریافت شده توسط فعالیتها و کسب وکارهای این حوزه نیز تا پایان سال ۱۳۹۹ امهال شده تا بتوانند به چرخه فعالیت بازگردند.