- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

حمل‌ونقل برون‌شهری ۲۸۶۰ میلیارد تومان وام کرونا دریافت کرد

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت که تا بیست و سوم آذرماه با پرداخت نزدیک به ۶۰ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌های حمل‌ونقل برون‌شهری آسیب‌دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محسن صادقی» افزود: از مجموع چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل‌ونقل برون شهری، تاکنون دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان به متقاضیان در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و  هوایی ریلی و دریایی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه دولت در دو بخش به حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: بخش نخست به‌طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی است که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیده و بخش دیگر، حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری است که با آسیب‌های قابل توجهی روبه‌رو شده است.

صادقی خاطرنشان‌کرد: در مجموع نزدیک به ۲۱۸ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۱ هزار پرونده به ارزش دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان به پرداخت رسیده و باقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارد.

وی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی، افزود: تاکنون در بخش هوایی از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از دو هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۱۰ شرکت به ارزش بیش از یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

این مقام مسوول ادامه‌داد: در حوزه ریلی نیز از مجموع ۶۰ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۸۷۵ میلیارد تومان، تسهیلات ۱۶ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه‌کرد: از مجموع درخواست‌های ثبت‌شده در سامانه کارا برای اخذ تسهیلات حمایتی کرونا در بخش حمل‌و نقل که معادل حدود ۲۷۵ هزار نفر شاغل است، تسهیلات ۱۷۵ هزار شاغل پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، با شیوع بیماری کرونا، قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها تنها راهکار مقابله با این اپیدمی بود و دولت برای حمایت از آنها، پرداخت تسهیلات کرونا را مصوب کرد. براین اساس ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرونا از سیزدهم خردادماه در سامانه کارا شروع شد.