- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

آخرین آمار جهانی کرونا/ عبور شمار مبتلایان از ۷۳میلیون نفر+ جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون بیش از ۷۳میلیون و ۱۹۳هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۷۳ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۲۹۶ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌‌‌میلیون و ۶۲۷ هزار و ۹۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۵۱ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۷۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۹۸ هزار و ۶۴۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۸۲۲ نفر رسیده است؛ تاکنون ۳۰۸ هزار و ۸۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۱ هزار و ۷۹۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۹ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۵۰۷ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۴۳ هزار و ۷۴۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۷ هزار و ۴۱۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۶ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۸۱ هزار و ۹۴۵ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۲میلیون و ۶۸۱ هزار و ۲۵۶، ۲میلیون و ۳۷۹ هزار و ۹۱۵، یک‌میلیون و ۸۶۹ هزار و ۶۶۶، یک‌میلیون و ۸۶۶ هزار و ۳۴۵ و یک‌میلیون و ۸۵۵ هزار و ۷۳۷ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با یک‌میلیون و ۷۶۲ هزار و ۳۶ مبتلا و آرژانتین نیز با یک‌میلیون و ۵۰۳ هزار و ۲۲۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌‌ترتیب با ۹میلیون و ۸۷۱ هزار و ۶۶۳، ۹میلیون و ۴۲۲ هزار و ۶۳۶ و ۶میلیون و ۱۶ هزار و ۸۵ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد: