- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

رونمایی از محصولات دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی رییس‌جمهور

با برگزاری مراسمی در پارک فناوری پردیس از محصولات دانش بنیان شرکت‌های مستقر در آن رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، طی برگزاری مراسمی در پارک فناوری پردیس با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا و دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، برنامه رونمایی و افتتاح در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

رونمایی از «اولین پکیج کامل محصولات IVF»، – رونمایی از «اولین خط تولید استارتر لبنی» و همچنین افتتاح «فب الکترونیک» از جمله برنامه‌های این پارک است.

با همت و تلاش متخصصان و پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس، جمهوری اسلامی ایران در فهرست کشورهای سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری همچون کیت‌های تشخیصی، محیط‌های کشت، محیط‌های رشد و محیط‌های ذوب و انجماد اسپرم، تخمک و جنین قرار گرفت.

این موفقیت که حاصل تلاش ۷ ساله تیم‌های تخصصی این شرکت است با رونمایی از ۳۰ محصول نهایی شده، توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رسما به چرخه مصرف وارد شد.

وسایل و مواد مصرفی مورد استفاده در مراکز درمان ناباروری اکثرا وارداتی بوده و بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های درمان را شامل می‌شود و بومی سازی دانش تولید این مواد علاوه بر قطع وابستگی به خارج و  صرفه جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشورهای منطقه و همسایگان ایران و ارزآوری بالای آن، موجب تثبیت اقتدار علمی و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

همچنین دسترسی آسان و به موقع و مداوم به این وسایل و مواد و نیز قیمت مناسب و کیفیت بالای آنها نسبت به مشابه خارجی موجب کاهش چشمگیر  چهزینه‌ها و ارتقای کیفیت درمان به سود بیماران خواهد شد.

این شرکت در حال حاضر مشغول مطالعه و پژوهش بر روی تولید محیط‌های کشت مورد نیاز مراکز توسعه و فناوری‌های سلول‌های بنیادی است که تولید آزمایشی آنها از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.