- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

قیمت‌گذاری کالای یارانه‌ای اجباری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که به هر کالایی که یارانه یا امتیازی داده شود، قیمت گذاری‌اش هم اجباری می‌شود و افزایش تولید را راه حل حذف دلالی و مناسب شدن قیمت‌ها عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی در برنامه خبری شبکه یک سیما گفت: برای رساندن کالا با قیمت مناسب به دست مردم باید افزایش تولید دهیم که بر اساس آمارها در ۱۹ قلم کالا در سال جاری افزایش خوبی داشتیم و واحدهای تولیدی در حوزه لوازم خانگی و اقلام دیگر سه شیفته فعالیت می‌کنند. با تداوم همین روند، رانت خواری و دلالی حذف خواهد شد و کالا به قیمت واقعی به دست مصرف کننده خواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه عموم تولیدکنندگان بر اساس هزینه تمام‌شده، قیمت محصولات تولیدی خود را تعیین می‌کنند، گفت: تولیدکنندگان موظف هستند با تعیین شبکه توزیع، محصول تولیدی را با کمترین واسطه و قیمت به دست مصرف کنندگان برسانند.

گفتنی است که آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در مهر ماه امسال در بین ۸۹ قلم کالای اساسی، قیمت ۸۴ کالا بین ۰.۴ تا حدود ۳۱۴.۶ درصد نسبت به خرداد سال گذشته افزایش داشته، بیشترین افزایش قیمت هم مربوط به گروه آهن آلات، کنجاله سویا و حبوبات بوده و بیشتر اقلام مصرفی روزمره مثل برنج، مرغ، تخم مرغ، حبوبات، قند، شکر و غیره بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.