- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

افزایش قیمت خوراک دام و طیور به بیشترین میزان ۶ سال گذشته

وجود مشکلات عرضه از سوی کشورهای صادر کننده، قیمت خوراک دام و طیور را در بازارهای جهانی به بیشترین میزان ۶ سال گذشته افزایش داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می شود با افزایش یک درصدی قیمت به بیشترین میزان ۶ سال گذشته رسید، افزایش قیمت ها متاثر از نگرانی از عرضه این محصولات در کشورهای کلیدی تولید کننده این محصول است.

قیمت آتی این محصول با افزایش ۱٫۲ درصد در هر بوشل از ۴٫۹۲ به ۴٫۹۸ دلار افزایش یافت که بیشترین قیمت از ماه می سال ۲۰۱۴ تاکنون محسوب می شود.

امروز قیمت سویا هم افزایش یک د رصدی داشت البته روز گذشته رشد ۲٫۶ درصدی را ثبت کرده و بیشترین میزان قیمت از ژوئن سال ۲۰۱۴ تاکنون را رقم زده بود.

قیمت گندم نیز از این افزایش قیمت ها عقب نمانده و با رشد ۰٫۵ درصد بیشترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۴ تاکنون به حساب می آمد.

صادرات از سوی کشورها صادرکننده یا به دلیل خشکسالی ها و یا شیوع ویروس کرونا [1] به سختی انجام می شود برزیل و آرژانتین صادرات بسیار کمتری نسبت به سالهای گذشته به دلیل وقوع خشکسالی در این مناطق داشته اند.

آرژانتین هفته گذشته اعلام کرد که صادرات ذرت خود را تا ۲۸ ماه فوریه معلق خواهد کرد چرا که دولت می خواهد از تامین نیاز داخل خود مطمئن شود.

به دلیل کاهش بارندگی ها در برزیل زمان برداشت و نیز میزان آن نیز با مشکلاتی مواجه شده و صادرات این محصول بسیار کمتر شده است.

 بر اساس گزارش ها تنها در چند ماه گذشته قیمت انواع خوراک دام و طیور بیش از ۳۰ درصد در بازارهای جهانی افزایش  داشته است.

به گزارش فارس؛ ایران یکی از بزرگترین وارد کنندگان خوراک دام و طیور است و سالانه بیش از ۴٫۵ میلیارد دلار وارد می کند، کمبود واردات، مشکلات توزیع و افزایش قیمت نهاده ها باعث بالا رفتن قیمت انواع محصولات پروتئینی در داخل شده است.