- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

آبی به رنگ های کرونا اضافه شد/شهرستان پردیس به رنگ آبی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اضافه شدن رنگ آبی به وضعیت کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷ شهر با وضعیت قرمز، ۳۰ شهر با وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهر با وضعیت زرد و ۱۹۲ شهر با وضعیت آبی داریم.

علی رضا رییسی:در سطح کشور روند بیماری به گونه‌ای است که ۸۰ درصد میزان بستری کم شده و حدود ۷۰ درصد از مرگ و میر کاهش یافته است. این خبر خوبی است، اما نتیجه رعایت همه مردم و همکاری مسئولان برای کاهش ابتلا به بیماری است.

وضعیت آبی تعریف شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در سطح کشور ۴۱۱ شهر با وضعیت زرد داریم، اما میزان بستری در ۱۹۲ شهر از شهرهای زرد کمتر است. یعنی میزان بستری در دو بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است. به علت مناسب بودن وضعیت بیماری در این ۱۹۲ شهر، رنگ آبی تعریف شد تا اعمال محدودیت‌های کمتر نسبت به شهرهای زرد انجام شود و از این به بعد به عنوان شهرهای آبی از آنها اسم می‌بریم.

وی افزود: در شهرهای آبی همه مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که اعلام می‌شود، می‌توانند فعالیت کنند. در شهرهای زرد و آبی از این به بعد منع تردد بین شهری وجود ندارد، اما منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ برقرار است.

فعالیت مشاغل فرهنگی و آموزشی در مناطق آبی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: امروز پیشنهادی در زمینه فعالیت مشاغل فرهنگی و آموزشی در مناطق آبی ارائه شد که در دست بررسی است و به زودی به اطلاع می‌رسد.

وی بیان کرد: نتیجه تغییر رنگ و کاهش بیماری و مرگ و میر نتیجه همکاری خوب مردم است و اگر این همکاری کم شود، قطعا وضعیت بیماری بر می‌گردد و رنگ شهرها تغییر می‌کند و محدودیت‌ها بر می‌گردند. از مردم می‌خواهیم همچنان رعایت کنند تا از این مرحله نیز عبور کنیم.

طبق آمار جدید شهرستان پردیس در وضعیت آبی قرار گرفته است

بر اساس شاخص نمادهای این سامانه، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر، رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است.