- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

۳ محصول برتر حوزه نفت پارک پردیس رونمایی شد/انعقاد ۱۳۶ قرارداد “بهم رسانی” فناوری

سه محصول برتر حوزه نفت و گاز پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهزستان پردیس به نقل از ایسنا، با حضور سورنا ستاری از سه محصول برتر حوزه نفت و سلامت پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

عناوین این طرح‌ها به این شرح است:

سیستم کنترل انواع توربوکمپرسور، توربوپمپ و توربوژنراتور

این سیستم برای کنترل، راهبری، حفاظت و بهره برداری از انواع توربو کمپرسورها، توربوژنراتورها، توربوپمپ‌ها در توان‌های مختلف مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرد. از این سیستم می‌توان در کلیه صنایع اعم از نفت وگاز و پتروشیمی، نیروگاهی و صنایع فولاد و مس بهره برد.

این محصول از لحاظ سخت افزاری بطور کامل بومی سازی شده است و در زمینه نرم افزاری امکان بررسی و بومی سازی دارد.

دانش فنی این محصول فقط در اختیار کشور ایالات متحده آمریکا است و به دلیل تخصصی بودن مورد مصرف آن، مشابه ندارد.

مزیت محصول بومی سازی شده علاوه بر مزایای رقابتی ذکر شده (قیمت بسیار پایین تر، ارائه خدمات فنی مهندسی وپشتیبانی و…) باتوجه به استحصال دانش فنی قابلیت توسعه و آداپته شدن با کلیه ادوات دوار برندهای گوناگون درسطح صنعت است.

آنالایزر گازی لیزری آنلاین اکسیژن

آنالایزرهای گازی لیزری TDLAS کاربردهای متنوعی در زمینه‌های ایمنی صنعتی، بهینه سازی فرآیند و اندازه‌گیری آلودگی هوا دارند. در همین راستا با توجه به نوع کاربرد، مشتریان بالقوه و بالفعل متنوعی را نیز خواهند داشت.

صنایع نفت و گاز، شیمیایی و پتروشیمی، صنایع فلزی، فولاد، آلومینیوم، صنایع هسته‌ای، صنایع سیمان، صنایع بازیافت و نیروگاه‌ها برخی از این صنایعی هستند که از مزایای این محصول بهره برداری می‌کنند.

از مهمترین ویژگی‌های آنالایزرهای گازی TDLAS، قابلیت اطمینان، دقت، سرعت و حساسیت بالای (ppm تا ppt) آنها است. به دلیل عدم نیاز (یا نیاز کمتر) به تعمیر و نگهداری و کالیبراسون‌های پر خرج و زمان‌بر، هزینه مالکیت این سیستم‌ها در مقایسه با سایر آنالایزرها پایین‌تر است.

سامانه کنترل توربین تقویت فشار منطبق با تکنولوژی CCC

در هر نقطه که نیاز به تقویت و افزایش فشار گاز باشد و از توربوکمپرسورهای گازی استفاده شود، این محصول کاربرد دارد؛ از این رو سیستم‌های تقویت فشار و تزریق به خطوط خروجی پالایشگاه های گاز، سکوهای تولید و انتقال گاز، ایستگاه‌های تقویت فشار مناطق عملیاتی انتقال گاز و نیروگاه‌های گازی از جمله کاربردهای این سیستم است.

در خروجی پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز، از توربوکمپرسورهایی جهت تقویت فشار گاز استفاده می‌شود که یکی از سیستم‌های کنترل این گونه توربین‌ها سیستم کنترلCCC است. این سیستم مجموعه‌ای از کارت‌های الکترونیکی پردازنده، ارتباطی، ورودی/خروجی، پاور و ایزولاتور و مبدل سیگنال است که سه وظیفه عمده و مهم شامل “کنترل شرایط راه اندازی و توقف” و “کنترل شرایط عادی کار” و “کنترل‌های حفاظت و ایمنی”، مانیتورینگ و ارتباط با سیستم‌های کنترلی بالادست مانند DCS و SCADA و ESD را در توربوکمپرسورها در بر می‌گیرد.

این محصول مراحل تحقیقاتی، ساخت نمونه آزمایشگاهی و نمونه صنعتی را به پایان رسانده و دارای گواهی تایید عملکرد میدانی است. تکنولوژی این محصول آمریکایی است که بدلیل تحریم در اختیار کشورمان قرار نمی‌گیرد. 

قیمت نمونه‌های خارجی برای هر کارت الکترونیکی بالغ بر ۳۰ هزار دلار بوده است که با ساخت داخل این محصول هزینه تمام شده کمتر از یک چهارم این قیمت است که با در نظر گرفتن نیاز کشور به بیش از ۲۰۰ عدد کارت الکترونیکی بالغ بر ۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.

در این مراسم همچنین ۱۳۶ قرارداد “بهم رسانی” فناوری به مبلغ ۳۰۴ میلیارد تومان بین شرکت‌های دانش بنیان و صنایع منعقد شد که در این مراسم ۵ قرارداد به صورت نمادین در حوزه های مختلف در طرح جهش تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با حضور ستاری به امضا رسید. 

عناوین این ۵ قرارداد به این شرح است:

قرارداد فروش مواد پلی آمید به مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان

قرارداد فروش فروکروم کم کربن با حجم ۱۵ میلیارد تومان

قرارداد سرمایه گذاری استارت‌آپ نشریات با حجم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

قرارداد سرمایه گذاری بر روی سرم‌های ترکیبی و دارویی در طیف سرم‌های ویتامینه و آنتی بیوتیک با حجم ۱۲ میلیارد تومان 

قرارداد رفع نیاز دستگاه و تجهیزات اتومات برش و کریپ ترمینا با حجم ۲۰۷ هزار یورو