- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

نمی‌توان بازار را دستوری اداره کرد/اصناف بیشترین خسارت را در دوره کرونا دیدند

نمی‌توان بازار را دستوری اداره کرد/اصناف بیشترین خسارت را در دوره کرونا دیدند/ قانون بهبود فضای کسب و کار اجرایی خواهد شد/ به تعامل با همه دنیا برای اقتصاد باور داریم

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی تیم اقتصادی دولت است.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از اتاق اصناف ایران، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در نشست اتاق‌های سه گانه و فعالان اقتصادی با کاندیداهای انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری طی سخنانی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و نظرات شما در قبال مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود، چون شما میدان دار اقتصاد کشور هستید؛ باید سالی چند مرتبه با فعالان اقتصادی جلسه داشت و من این آمادگی را دارم در دولت خود این نشست‌ها را ادامه دهم.

وی افزود: قانونمداری به عنوان یک اصل مهم در کشور باید اجرا شود و بنده در صدد هستم قانون بهبود فضای اشتغال را در دولت مردمی و ایران قوی به خوبی اجرا کنیم.

رییسی گفت: با توجه به دغدغه مردم که مسائل اقتصادی است، روندی را برای این مسئله دنبال می‌کنیم یک شناخت مسئله، دو شناخت راه حل و راهکار، سوم تعیین اولویت‌ها و چهارم در میدان عمل میدان داری کردن است؛ یعنی در اتاق جلسات ننشستن و همراه و همکار بودن با میدان داران صحنه است.

وی با اشاره به اینکه ما ایران قوی می‌خواهیم و بسترهای آن فراهم است، گفت: نیروی انسانی، ذخایر معادن و گنجینه‌های موجود در کشور بستر لازم است آنچه که مورد نیاز است مدیریت کارآمد و جهادی است که‌ می تواند این عوامل را به قدرت و قوت تبدیل کند.

رییسی افزود: ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی تیم اقتصادی دولت است که باید قوی، کارآمد و یکدست باشد برای این امر یک کارشناسی قوی شدن لازم است تصمیمات لحظه‌ای ثبات را از اقتصاد می‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی، ثبات است.

وی ادامه داد: معتقدیم نمی‌توان بازار را دستوری و در اتاق‌های دربسته اداره کرد بازار باید در تصمیمات اقتصادی نقش داشته باشد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر قانون مداری در کشور بر بهبود فضای محیط کسب و کار تاکید کرد و افزود : استمرار ارتباط دولت با بخش خصوصی، اصناف و سایر فعالان اقتصادی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اصناف در دوره کرونا بیشترین خسارت را متحمل شدند، اظهار داشت: هر چند که بیماری کرونا به اصناف و حوزه اقتصاد لطمه زیادی وارد کرده است اما فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دارای نقطه‌نظرات خوبی هستند که ما می‌توانیم در حوزه قضایی و اقتصادی از پیشنهادات این قشر استفاده کنیم.

رئیسی گفت: من یک مدیر میدانی هستم و اولین نشستم در سفرهای استانی با تولیدکنندگان بوده است؛ وقتی نیاز و شعار اصلی تولید بود، تولید باید مسئله اول باشد؛ به همین دلیل به قضات و دادستان ها دستور دادم که تولید باید در اولویت باشد و نباید دچار وقفه شود.

رییسی گفت: باید ارتباط بین علم و دانشگاه تولید و بازار و اقتصاد و دیپلماسی باید ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی گفت: ارتباط بین اقتصاد و دیپلماسی مساله مهمی است یکی از وظایف مهم دیپلماسی ایجاد بازار هدف است. ما ۱۵ کشور همسایه داریم و با عموم کشورهای منطقه می‌توانیم ارتباط ایجاد کنیم، این ارتباط هم وظیفه اتاق بازرگانی و هم دستگاه دیپلماسی است.

رئیسی گفت: ما دولتی مردمی می خواهیم و محاسبه مسئله مردم باید مهمترین محاسبه ما باشد سند توسعه تعاون برای ما در اولویت است و در واگذاری ها و تامین و توزیع کالا باید ظرفیت تعاونی ها را در نظر بگیریم.

رییسی تصریح کرد: برای داشتن اقتصاد قوی باید تیم اقتصادی دولت قوی و هماهنگ باشد باید کارشناسی قوی و تخصصی در این حوزه انجام شود تصمیمات خلق الساعه اقتصاد کشور، بازار، عرضه و تولید و …. را دچار مشکل می‌کند. ثبات در مسایل اقتصادی بسیار مهم است ، ثبات اقتصادی نیاز به ثبات در تصمیم‌گیری دارد تا هر روز تولید، صادرات، واردات و تعاون دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: مجری قانون باید قانون را اجرا کند، کشور ما کشور انتخابات و مراجعه به رای مردم است و اگر بر پاشنه قانونمداری نچرخد دچار مشکل خواهد شد.

رئیسی در مورد خصوصی‌سازی بیان کرد: اصل ۴۴ باید به عنوان یک اصل اجرا شود دولت متصدی خوبی نیست و امور باید به بخش خصوصی داده شود البته بخش خصوصی واقعی نه خصولتی که متعلق به نهادهای عمومی باشد. اشکالات در واگذاری‌ها به صورت مصداقی است اما اصل خصوصی‌سازی باید ادامه پیدا کند. وظیفه دولت هدایت و نظارت است اگر صدور مجوزها بخش خصوصی را کند می‌کند باید در همه آنها تجدید نظر کرد تنظیم‌گری لازم است اما نباید به کند شدن بخش خصوصی بیانجامد.

وی ضمن اعلام امادگی برای اخذ پیشنهادات و راهکارهای کتبی اعضای حاضر در جلسه گفت: ما به تعامل با همه دنیا برای حل مسائل اقتصادی باور داریم کشورهای منطقه باید در اولویت باشد و با دنیا نیز در ارتباط باشیم.