- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

بازدید اعضای کمیسیون صنایع از پارک فناوری پردیس

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف از خبرگزاری فارس [1] ، عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس و اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به میزبانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز از پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

سید جواد حسینی کیا نائب رئیس اول و سید احمد رسولی نژاد نائب رئیس دوم و دیگر اعضای این کمیسیون به همراه حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید حضور داشتند.

در بخشی از این برنامه، اعضای کمیسیون صنایع در نشستی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مرتبط با پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و فناور پرداختند.

از جمله محورهای موضوعی که در این نشست مطرح شد، «خدمات و زیرساخت های مورد نیاز پارک های فناوری»، «افزایش تعرفه یا منع واردات کالاهای خارجی که دارای مشابه ساخت داخل هستند»، «نظارت بیشتر بر استفاده حداکثری از ظرفیت فنی و دانشی شرکت های فناور» و غیره بوده است.

حضور شرکت های دانش بنیاد در صنایع خودروسازی

همچنین در نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اعضای کمیسیون صنایع مجلس، روسای ادارات صمت و اتاق اصناف شهرستان پردیس موضوعاتی مانند، لزوم‌ توجه به تولید داخلی، استفاده بیشتر از ظرفیت پارک های علم و فناوری، توجه به ساخت داخلی کالاهای وارداتی، اختصاص بودجه به داخلی سازی قطعات حساس در حوزه ها، لزوم آشنایی مدیران و مسئولان با ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان در صنعت خودروسازی و ساخت قطعات وارداتی این صنعت مطرح شد.

مسوولان پارک فناوری پردیس در ادامه این نشست، برای حمایت از تولید کالای داخلی و ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل از هزینه های بالا انشعابات در پارک علم فناوری گلایه خود را مطرح کردند و درخواست حمایت مشابه شهرک های صنعتی را برای شرکت های عضو پارک داشتند.

در پایان برنامه امروز، نمایندگان مجلس از شرکت‌های زیست تخمیر، ‌آریا طب فیروز و پژوهش گستر مهدی بازدید کردند.