- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

قاسمی: عقب‌ماندگی‌های این منطقه حاصل سیاست‌های استعماری است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با به یاد آوردن سوابق استعماری انگلستان و نقش این کشور در بی ثباتی ها و ناعدالتی های کنونی خاورمیانه به اظهارات غیر مسئولانه نخست وزیر انگستان واکنش نشان داد.
به گزارش مدار شرقی به نقل از کرد پرس، «بهرام قاسمی» در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس که در سفر به عربستان سعودی مطرح شده بود، گفت: متاسفانه این نخستین‌بار نیست که نخست وزیر انگلیس  ناراستی و گفتار بی‌اصل و اساس را بر راستی ترجیح می دهد. این اظهارات تکراری و بی‌پایه و منطق او در متهم ساختن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه در حالی از سر ناشکیبایی و بی‌قراری تکرار می‌شود که گویی ایشان در بیان این مکرر گویی‌های نابجا، جایگاه و منصب و مسئولیت خویش را به یک‌باره از یاد می‌برد و به‌راحتی چشم از تاریخ تحولات و اتفاقات دهه‌های اخیر نیز  فرو برمی‌بندد و به سهو یا عمد فراموش می‌کند که بخش عمده‌ای از نابسامانی، بی‌ثباتی و عقب‌ماندگی‌های این منطقه حاصل سیاست‌های استعماری، توسعه‌طلبانه و بی‌عدالتی‌های اسلاف ایشان و هم‌پیمانانشان در تعدی و تجاوز و بر افروختن آتش جنگ در کشورهای منطقه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بی‌شک تلاش و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین امنیت، آرامش و ثبات در این منطقه حساس و استراتژیک، اقدامی شفاف، دقیق و مبتنی بر درایت و خردورزی و در جهت مبارزه با ترور و خشونت است. اتهامات ناروای خانم «ترزا می» در حالی بیان می‌شود که نقش بسزای ایران در حمایت از امنیت، ثبات و صلح در کشورهایی که مورد تعرض و تجاوز تروریست‌ها قرار گرفته‌اند و از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک و حمایت داشته‌اند، بر کسی پوشیده نیست. البته احتمالا نخست‌وزیر انگلیس و برخی متحدان نزدیک این کشور در خاورمیانه از عدم  تحقق محاسبات خود در موفقیت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و عقب رانده شدن عناصر تروریستی چندان خشنود نباشند و مایل باشند منطقه همچنان دستخوش ناامنی و بی‌ثباتی مزمن و مستمر باشد.
این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان در ادامه اظهار کرد: فروش سلاح و ادوات به متجاوزین برای کشتار مردم بیگناه در منطقه بویژه در جنگ نابرابر و ضد انسانی در یمن با ادعاهای خانم «می» هیچگونه سازگاری و همخوانی ندارد.
«قاسمی» در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اینگونه اظهارات را که به منظور جلب رضایت و حمایت مالی برخی کشورهای منطقه صورت می‌گیرد، به شدت محکوم می‌کند و انتظار دارد مقامات لندن با درک واقعیت‌ها و استفاده از پر شمار تجارب خود در منطقه خلیج فارس طی ادوار گذشته در تصحیح مواضع نادرست خود اقدام کنند.