- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

نمایندگان مجلس مشکلات روستاهای بومهن را بررسی کردند

 

 

نمایندگان شوراهای اسلامی روستایی شهرستان پردیس، رئیس بخش بومهن امروز به دعوت علیرضا محجوب نماینده مجلس و در پی درخواست بخشدار بومهن در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، این نشست با حضور پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، علیرضا محجوب و محسن علیجانی برای بررسی و رفع مشکلات روستاهای بخش بومهن برگزار شد.
بخشدار بومهن با اشاره به مشکلات طرح هادی اظهار کرد: با توجه به استقلال دهیاری‌ها، طرح هادی روستای نیز مثل طرح تفصیلی شهرها توسط دهیاری‌ها تهیه و به مراجع قانونی ارسال شود.
رضا خدادادی با اشاره به مشکل برخی از پلاک‌ها در منطقه بومهن اظهار داشت: پلاک هایی که مالکیت ثبتی ندارند برای توسعه منطقه مشکل ایجاد می کنند.
وی در ادامه با اشاره به مشکل اشتغال در منطقه خاطر نشان کرد: هشت هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در این منطقه فعالیت می کنند، ساماندهی این واحدهای صنعتی برای بیش از ۱۰۰هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد، تداخل اراضی و مستثنیات موانع اصلی مشکل اشتغال در منطقه هستند.
رئیس شورای اسلامی بخش بومهن با اشاره به مشکل آب شرب سالم روستا گفت: کمبود آب شرب روستایی برای ما مشکل ساز شده است با استفاده از یک درصد آب شهر پردیس این مشکل حل خواهد شد.
نماینده استان تهران در شورای عالی استانها با اشاره به مشکل حریم روستا اظهار داشت: بیش از۶ روستای شهرستان پردیس در حریم شهر بومهن و پردیس قرار گرفتند، روستاها مانند شهرها برای گسترش به حریم نیاز دارند.
وی با اشاره به قانون حفظ حرایم خاطر نشان کرد: طبق قانون ۸۰ درصد از درآمد حریم به روستا تعلق دارد و میزان تخصیص این درآمد با صلاحدید فرماندار هر شهرستان است، این درآمد به جای این که برای روستا هزینه شود منبع درآمد شهرداری شده است و این برخلاف قانون است.
از دیگر موارد مطرح شد در این نشست می‌توان به بررسی مشکل زمین در روستای اصطلک، وام اشتغال روستائیان، توسعه بخش مرکزی از طریق شورای عالی استان ها اشاره کرد.
پروانه مافی نماینده مردم تهرن در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به مسائل مطرح شده اظهارداشت: مسائل و مشکلات را طبقه بندی کرده و هر یک را با کمیسیون مربوطه مطرح کنید تا زودتر به نتیجه برسید، تقسیم بندی مسائل در کارگروه و کمیسیون مربوطه نتیجه بخش تر از بیان کلی مشکلات است.
وی با اشاره به تامین اعتبار صندوق کارآفرینی امید طی دو هفته گذشته خاطر نشان کرد: با استفاده از تسهیلات این صندوق مشکل اشتغال را در روستا حل کنید، طرح های ارائه شده در صورت پذیرش با نرخ ۴درصد تامین اعتبار می‌شود.
دسته بندی مشکلات مطرح شده و ارجاع هر یک از آن به یکی از ۳۰ نماینده تهران و اعضای فراکسیون از نتایج این نشست بود.
مصطفی کواکبیان، فاطمه ذوالقدر، فاطمه سعیدی، محمد رضا عارف در صحن مجلس شورای اسلامی با بخشدار، اعضای شورای روستایی، دهیارها و نماینده استان تهران در شورای عالی استانها ملاقات داشتند.