- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

تاسیس مرکز داوری اصناف ضرورت دارد

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف ایران به دنبال اجرائی شدن مرکز داوری اصناف است و تاسیس این نهاد برای اصناف ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از اتاق اصناف ایران مجتبی صفایی در گفت وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: تشکیل مرکز داوری اصناف بیش از ۲ سال است که کلید خورده و ساز وکارهای اجرائی شدن آن با قوه قضائیه به اتمام رسیده، اما هنوز اجرائی نشده و به دنبال نهایی شدن این کار هستیم تا پرونده‌های حوزه صنفی با سرعت بیشتر و توسط کارشناسان اصناف با رعایت الزامات و استانداردهای داوری حل و فصل شود و باری از روی دوش قوه قضاییه برداشته شود.
وی تصریح کرد: زحمات زیادی برای اجرائی شدن مرکز داوری اصناف در سنوات گذشته کشیده شده است و این طرح در دستورکار هیات رئیسه اتاق اصناف ایران قرار گرفته و معاونت حقوقی اتاق اصناف به دنبال اجرائی شدن این مرکز می باشد.
صفائی افزود: معیارهای مصوب در نهاد مرکز داوری به نحوی طراحی شده که آسان کاربر بوده و به سادگی و راحتی از سوی اصناف و عموم مراجعه‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد و این مرکز برای عموم افراد و واحدهای صنفی در دسترس خواهد بود و امیدواریم زودتر اجرائی شود.
وی تصریح کرد: ضروری است نیاز جمعیت میلیونی اصناف برای حل و فصل اختلاف از طریق خود آنها اجابت شود و از طریق داوری، این روند تسریع، تسهیل و تخصصی شود و همچنین باری از دوش قوه قضائیه برداشته شود.