- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

صنایع باید به ایده‌ها جهت دهند

رییس پارک علم و فناوری شریف با بیان اینکه باید صنایع به ایده‌ها جهت دهند، گفت: ایده‌ها تمام شده و تیم‌ها در محیط‌های آکادمیک به سمت ایده‌های تکراری می‌روند و موتور محرکه نوآوری در بیرون دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجید دهبیدی پور عصر یکشنبه در اختتامیه یازدهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف اظهار داشت: این جشنواره دو ماموریت مهم اعم از فرهنگ سازی و ترویج در محیط دانشگاه و آموزش، توانمند سازی و رفع آسیب و چالش ها را داشته است که ماموریت خود را به خوبی انجام داده است.

وی در دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در سال ۸۶ شتاب و تحرکی در این دانشگاه وجود نداشت و با انجام چنین رویداد هایی فضای خوبی ایجاد شد.

رییس پارک علم و فناوری شریف عنوان کرد: Vccup۱۱ (جشنواره توسعه کارآفرینی و کسب و کار شریف) جایی برای دیده شدن است و در این رویداد جای سرمایه گذاران بوده و تیم ها به خوبی دیده شده اند و تعداد بسیاری از آنها شرکت های چند ده میلیارد تومانی را ایجاد کرده اند.

به گفته وی، زمانی که خروجی ها را دنبال می‌کنیم تماما به کسب و کار تبدیل شده اند. برنامه ریزی شده هدف گذاری را به سمتی ببریم که استارتاپی که از محل ایده عبور کرده طرح آنها توسط سرمایه گذاران شکار شود و پارک نیز کمک‌های بسیاری در این زمینه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تیم هایی که شتابدهنده و حامی کارآفرینی هستند نیازمند خدمات، توانمند سازی و راه اندازی کسب و کار هستند.

دهبیدی پور گفت: یک سال و یک ماه است که مفهوم ناحیه نوآوری مطرح شده و امروز حدود ۵۰۰ کسب و کار فعال هستند. ما در پارک پذیرای مراکز نوآوری صنایع هستیم و اگر صنایع بخش های نوآوری خود را به شرکت تبدیل کنند می توانند به عضویت پارک دربیایند.

** ۱۲۰ طرح به Vccup ۱۱ ارسال شده است

دبیر رویداد توسعه کسب و کار شریف نیز در ادامه اظهار داشت: ۱۲۰ طرح به جشنواره توسعه کسب و کار شریف ارسال شده است که پس از داوری ۱۸ طرح به مرحله دوم و در نهایت ۴ طرح به مرحله ارائه نهایی رسیده اند.

مژگان حجتی ادامه داد: همچنین ۶ کارگاه آموزشی در خصوص کسب و کار برگزار شد. برنامه ریزی امسال این بود که به در حوزه محیط زیست و پسماند طرح های استارتاپ ها جداگانه بررسی شود.

وی تصریح کرد: ماموریت این کارگاه ترویج توسعه فرهنگ کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، توانمند سازی و پشتیبانی طرح های کسب و کار و ایجاد ارتباط بین صاحبان صنایع ک طرح های نوآورانه و سرمایه گذاران است.