- اتاق اصناف شهرستان پردیس - https://asnafpardis.com -

سازمان امور مالیاتی باید رکود بازار شب عید اصناف را در تعیین مالیات لحاظ کند

 

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران و نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای صنفی کشور در شرایط فعلی گفت: سازمان امور مالیاتی با توجه به رکود ناشی از بحران کرونا با شیوه های حمایتی به واحدهای صنفی کمک کند و مالیات را کاهش دهد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از اتاق اصناف ایران، ابراهیم درستی در گفت وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: شرایط این روزهای بازار با رونق همراه نیست و با توجه به شیوع ویروس کرونا بازار با رکود همراه شده و تقاضاها کاهش یافته لذا واجب و ضروری است تا تولیدکنندگان و شرکت ها شرایط این روزهای کسبه را مد نظر قرار دهند و سازمان‌ امور مالیاتی موضوع حمایت و کاهش ضرایب مالیاتی را در دستور کار متولیان امر قرار دهد.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران تاکید کرد : تمام برنامه های فروش اصناف منوط به بازار شب عید بوده و اکنون با توجه به شرایط پیش آمده اصناف نمیتوانند فروش خوبی داشته باشند و اکثریت کسبه درآمدشان منوط به فروش روزانه و فروش پایان سال می شود و باید هوای کسبه را داشته باشیم تا فشار بیشتری به واحدهای صنفی وارد نشود.

وی تصریح کرد: از سازمان امور مالیاتی خواستاریم تا در شروع سال جدید زمان تحویل اظهار نامه های صنوف را با توجه به شرایط امسال کسبه برای مدتی به تعویق بیاندازد تا صنوف شرایط بهتری را پیدا کنند.
درستی افزود: در حال حاضر صنوف در رسته های تالارهای پذیرایی، اغذیه فروشان، رستوران داران، قهوه خانه ها و … تعطیل شده اند و در رکود بسر میبرند.
وی تصریح کرد: بحث ماده ۹۷ قانون مالیات نیز باید با نظر و مصوبه مجلس به تعویق بیافتد چرا که هنوز زیرساخت های اجرای آن آماده نیست .

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران بیان داشت: در خصوص ماده ۱۸۶ و صدور پروانه کسب نیز باید تدابیری اندیشه شود و فرصت زمانی برای آن لازم است .
درستی همچنین با اشاره به تامین بودجه سال ۹۹ بر اساس مالیات تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی باید بیشتر به دنبال فرارهای مالیاتی باشد و تنها به اخذ مالیات از کسبه دارای شناسه بسنده نکند.

درستی در پایان با تاکید بر همه گیری ویروس کرونا در کشور و عدم استقبال مردم از خرید برخی کالاها، از بازرگانان؛ صنایع، شرکتهای پخش و مالکین واحد های صنفی در خواست کرد تا در خصوص تامین زنجیره کالا، عدم افزایش قیمت و نحوه تسویه حساب با واحدهای صنفی نهایت همکاری را داشته باشند.