کد خبر: 10355

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹

ثبت نام طرح «تیکاف» آغاز شد/ارائه خدمات حمایتی به صاحبان ایده

این طرح توسط پارک فناوری پردیس با همکاری «شبکه نوآوری و فناوری ایران» و حمایت مادی و معنوی «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و «بنیاد ملی نخبگان» برگزار می‌شود.

مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری رویداد تیکاف با هدف تجاری سازی ایده‌های نو گفت: ثبت نام در این طرح تیکاف از امروز دوم آذر ماه آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، احمد عسگری با بیان اینکه طرح تیکاف در راستای حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های نو اجرا می‌شود، افزود: این طرح توسط پارک فناوری پردیس با همکاری «شبکه نوآوری و فناوری ایران» و حمایت مادی و معنوی «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و «بنیاد ملی نخبگان» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف طرح تیکاف، کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر کردن مسیر تجاری‌سازی ایده است، گفت: به مخاطبان این طرح که افراد صاحب ایده و طرح هستند، خدمات حمایتی از قبیل مشاوره‌ تخصصی، راهبری، مهارت آموزی و آموزش و شبکه‌سازی در مسیر تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه و فناورانه و در یک جمله خدمات دوره شکل‌دهی -جهت تیم سازی و رسیدن به محصول یا خدمت نهایی، ارائه می‌شود.

عسگری افزود: «ایجاد نسخه تجاری‌سازی طرح/ ایده متناسب هر فرد»، «شناخت فضای بازار و رقبای مرتبط با طرح یا ایده»، «اصلاح دیدگاه هر فرد صاحب ایده نسبت به کارآفرینی و نگاه دقیق تر به این موضوع»، «آشنایی با ابزارهای حمایتی جهت پیشبرد طرح»، «آماده سازی و اتصال به نهادهای حمایتی فناوری و نوآوری»، «ایجاد شناخت نسبت به موانع پیش رو برای تجاری کردن ایده» بخشی از خروجی مورد انتظار برای مخاطبان این طرح است.

بر اساس اعلام روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مدیرکل اداره سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک، طرح تیکاف را یک برنامه ۳ تا ۵ ماهه دانست که ثبت نام در این طرح از امروز، دوم آذر آغاز شده است و تا ۱۹ آذر ادامه دارد و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کلیه بخش‌های تیکاف از جمله جلسات، مشاوره‌ها،‌ ارزیابی‌ها، آموزش‌ها،‌ تمرین‌ها و کارگاه‌ها از طریق بستر یکپارچه تیکاف به صورت آنلاین برگزار می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. البته در صورت کاهش موج ابتلا به کرونا، برخی جلسات به صورت حضوری و در مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه