کد خبر: 10380

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹

دادستان شهرستان پردیس: هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود جرم محسوب شده/ پلمب واحدهای متخلف

به ادارات صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره اماکن انتظامی دستور داده می شود که نسبت به پلمب واحدهای صنفی بدون پروانه کسب و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به مدت یک ماه اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی شهرستان پردیس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس، علیرضا آقاجری باتوجه به افزایش شیوع کرونا و تهدید سلامت مردم گفت: مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود جرم محسوب شده و مجرم به مجازاتی تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.تشخیص اینکه اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته می‌شود یا خیر و نیز اعلام جرم مذکور بعهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

مطابق با ماده ۲۲ قانون طرز جلوگیری از بیمارهای آمیزشی و واگیردار که ۱۱ خرداد ماه ۱۳۲۰ به تصویب رسید قانونگذار ما می‌گوید اشخاصی که مانع اجرای مقررات بهداشتی می‌شوند یا در اثر غفلت باعث انتشار یکی از بیماری‌های واگیردار می‌شوند به هشت روز تا دو ماه حبس تأدیبی یا جریمه نقدی و یا به یکی از این دو کیفری محکوم می‌شوند.

همچنین در ماده ۱۲ قانون طرز جلوگیری از بیمارهای آمیزشی و واگیردار افرادی که دارای علائم ابتلاء به ویروس کرونا هستند موظف هستند به‌ صورت شخصی خود را قرنطینه کنند تا از انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری بشود تا سلامت افراد جامعه به خطر نیفتد. در خصوص تعطیلی اماکن پرخطر به جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا  و تبعیت از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا : به ادارات صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره اماکن انتظامی دستور داده می شود که نسبت به پلمب واحدهای صنفی بدون پروانه کسب و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به مدت یک ماه اقدامات لازم را انجام دهند. کلیه مراسمات عروسی و ترحیم تا اطلاع ثانوی و خارج شدن از وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا در شهرستان پردیس ممنوع می‌باشد و با متخلفان برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه