کد خبر: 10529

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹

نرخ جدید ماسک سه لایه پزشکی اعلام شد

طبق اعلام سازمان حمایت، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت و حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز ۸۰۰ تومان تعیین شد. به گزارش ایسنا، اخیرا جلسه ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رئیس […]

طبق اعلام سازمان حمایت، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت و حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز ۸۰۰ تومان تعیین شد.

به گزارش ایسنا، اخیرا جلسه ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و معاونان بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مسئول و نظارتی، نمایندگان واحدهای تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شده و در آن ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند تولید انبوه انواع ماسک‌های بهداشتی سه لایه استاندارد و دپوی قابل توجه ماسک در کشور،  تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است.

اول اینکه در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا و با توجه به الزام استفاده از ماسک در کشور و همچنین شرایط قرمز در برخی استان‌ها، مقرر شد سازمان غذا و دارو با فوریت برای توزیع ماسک‌های موجود در محل انبارهای واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور، تدابیر لازم را اتخاذ کند.  

تصمیم دوم هم در رابطه با قیمت ماسک است که طبق اعلام سازمان حمایت  با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی مناسب در زمینه تولید انواع ماسک حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت و کلیه مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، فروشگاههای زنجیره‌ای و اینترنتی و … مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند. حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز ۸۰۰ تومان تعیین شد.

هشدار به متخلفان

همچنین سازمان حمایت تاکید کرده که کلیه واحدهای ذیربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت‌های مصوب تعیین شده هستند و در صورت عدم رعایت قیمت‌های مذکور از سوی هر یک از عرضه‌کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحدهای متخلف و سود جو صورت می‌گیرد و سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع خواهد شد.  

گفتنی است قیمت ماسک سه لایه تا هفته‌های پایانی مهرماه ۱۵۰۰ تومان بود، ‌ اما بر اساس آخرین اعلام سازمان غذا و دارو قیمت مصوب این کالا به ۱۳۰۰ تومان کاهش یافته بود. حالا هم دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا مجددا قیمت ماسک را ۳۰۰ تومان کاهش داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه