کد خبر: 10884

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹

چشم اندازی برای تامین نهاده در شرایط تحریم نداشتیم/مقصر بازار سیاه نهاده وزارت جهاد و تولید کننده شد!

عضو هیئت مدیره اتحادیه وارد کنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: نداشتن چشم انداز میان مدت برای تامین خوراک دام و طیور در شرایط تحریم باعث مشکلاتی در تامین این نهاده اساسی برای تولید کنندگان شده است و تنها بخش اندکی از کمبود و گرانی بازار نهاده به تحریم ها بر می گردد. به گزارش […]

عضو هیئت مدیره اتحادیه وارد کنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: نداشتن چشم انداز میان مدت برای تامین خوراک دام و طیور در شرایط تحریم باعث مشکلاتی در تامین این نهاده اساسی برای تولید کنندگان شده است و تنها بخش اندکی از کمبود و گرانی بازار نهاده به تحریم ها بر می گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مشکل تامین نهاده و خوراک دام و طیور که امروزه تولید کنندگان با آن مواجهند نه به دلیل تحریم بلکه نداشتن  چشم انداز میان مدتی است که مسئولان به آن بی توجه بودند، اینها بخشی از صحبتهای محمد مهدی نهاوندی عضو هیئت مدیره اتحادیه وارد کنندگان نهاده های دام و طیور کشور است که در گفت‌وگو با فارس مطرح می‌کند.

نهاوندی معتقد است، اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای تامین خوراک دام و طیور در شرایط تحریم وجود داشت که حداقل از سال ۹۸ به طوری جدی در این بخش مطرح بود، چنین مشکلاتی بوجود نمی‌آمد.

وی به نداشتن مدیریت صحیح در توزیع نهاده‌های وارداتی، نحوه شکل گرفتن بازارهای سیاه نهاده به رغم مصوبه وزارت جهاد که باید نهاده در مسیر توزیع دولتی باشد، مشکلات تامین و انتقال ارز و بانک ها و شرکت های خارجی که هزینه های زیادی را برای انتقال ارز به حساب فروشنده دریافت می‌کنند، اشاره کرد.

نهاوندی در عین حال تولید کنندگان و وزارت جهاد کشاورزی را عامل تشکیل بازارهای سیاه نهاده عنوان کرد که اولی با تشکیل سند جعلی برای دریافت نهاده و دومی با توزیع خارج از زمان بندی تولید و گزارشات مبنی بر خارج کردن نهاده‌ها از گمرک با زدوبند و تحت نفوذ وارد کنندگان خاص را نپذیرفت.

ارسال دیدگاه