کد خبر: 11085

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹

۳۶ کشتی نهاده خوراک دام و طیور وارد کشور می‌شود/ دلال‌بازی دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: ۳۶ کشتی نهاده خوراک دام و طیور وارد کشور شده، روی آب و در حال بارگیری است که تمام نیاز تولیدکنندگان را به طور کامل تأمین خواهد کرد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا طلایی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور امروز در نشست خبری […]

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: ۳۶ کشتی نهاده خوراک دام و طیور وارد کشور شده، روی آب و در حال بارگیری است که تمام نیاز تولیدکنندگان را به طور کامل تأمین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا طلایی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد اعلام کرد:‌۳۶ کشتی نهاده خوراک دام و طیور طبق برنامه‌ریزی وارد کشور می‌شود و تا پایان سال هیچ مشکلی از لحاظ تأمین نهاده وجود ندارد.

طلایی با اشاره به جزئیات خرید خوراک دام و طیور اشاره کرد و گفت: ۶ کشتی محموله نهاده در بندر امام خمینی (ره)، یک کشتی در چابهار و یک کشتی در بندرعباس لنگر انداخته، ۸ الی ۱۰ کشتی اکنون روی آب است و ۱۸ کشتی هم در خارج از کشور بارگیری شده و به مقصد کشورمان حمل خواهد شد.

وی افزود: دو میلیون تن نهاده تا کنون تولید شده و ۲٫۵ میلیون تن هم خریداری گردیده و طبق برنامه قرار است تا پایان سال این رقم به ۳ میلیون تن برسد.

به گفته طلایی این محموله‌ها از اول آذر وارد کشور شده و تا دی و بهمن ماه ورود آنها ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تأکید کرد: طی دو ماه گذشته ۱۰۰ درصد نیاز داخل به خوراک دام و طیور تأمین شده و تا پایان سال هیچ مشکلی از نظر تأمین وجود نخواهد داشت.

به گزارش فارس، نزدیک به ۸۰ درصد نیاز کشور به خوراک دام و طیور وارداتی است و به همین دلیل در یک سال گذشته نوسانات قیمت این نهاده‌ها باعث بالا رفتن قیمت محصولات پروتئینی و بی‌ثباتی آنها در بازار شد.

* بازار سیاه نهاده تا پایان سال برچیده می‌شود

طلایی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که علیرغم واردات کافی که اشاره می‌کنید اما تولیدکنندگان بخش زیادی از نهاده خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند، از سویی شما مطرح می‌کنید که تمام واردکنندگان محصول خود را باید از طریق بازارها توزیع کنند پس این بازار سیاه چگونه شکل می‌گیرد، گفت:‌ در دو ماه گذشته روند واردات به نحو مطلوبی بوده و اگر تا پایان سال این روند حفظ شود بازار آزاد برچیده خواهد شد.

وی تأکید کرد: در صورتی که وزارت صمت و بانک مرکزی همکاری کنند هیچ دغدغه‌ای برای تأمین نهاده مورد نیاز تولیدکنندگان تا پایان سال وجود ندارد.

* دلال‌بازی تنها دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ هم گفت: شرکت پشتیبانی امور دام مسؤول تنظیم بازار این محصولات است و هیچ مشکلی از نظر تأمین وجود ندارد.

وی تأکید کرد: تولید تخم‌مرغ بیش از نیاز در کشور وجود دارد و تنها دلالی و واسطه‌گری باعث بالا رفتن قیمت شده است.

وی تأکید کرد: با دستور وزارت جهاد کشاورزی باراندازی از فردا در کشور راه‌اندازی می‌شود که همه خریداران عمده می‌توانند محصول خود را از آنجا خریداری کنند این اقدام در جهت حذف واسطه‌گری و ثبات در عرضه بازار است.

این مسؤول تأکید کرد: هیچ مشکلی برای عرضه تخم‌مرغ به نرخ مصوب یعنی کیلویی ۱۴۵۰۰ تومان وجود ندارد اما برخی سوء استفاده‌گران به افزایش قیمت دامن می‌زنند.

به گزارش فارس، قیمت تخم‌مرغ که پیش از این به غذای فقرا معروف بود دربازار به شانه‌ای ۴۰ هزار تومان رسیده است.

ارسال دیدگاه