کد خبر: 11287

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹

ماسک‌های غیر استاندارد در بازار جمع آوری می‌شود/ برخورد با هرگونه گرانفروشی نان

رئیس اتاق اصناف تهران، از جمع آوری ماسک‌های غیر استاندارد موجود در بازار از ابتدای هفته آینده خبر داد. رئیس اتاق اصناف تهران، از جمع آوری ماسکهای غیر استاندارد موجود در بازار از ابتدای هفته آینده خبر داد. قاسم نوده فراهانی با اشاره به ساماندهی بازار ماسک افزود: از ابتدای هفته آینده بازرسان اصناف و […]

رئیس اتاق اصناف تهران، از جمع آوری ماسک‌های غیر استاندارد موجود در بازار از ابتدای هفته آینده خبر داد.

رئیس اتاق اصناف تهران، از جمع آوری ماسکهای غیر استاندارد موجود در بازار از ابتدای هفته آینده خبر داد.

قاسم نوده فراهانی با اشاره به ساماندهی بازار ماسک افزود: از ابتدای هفته آینده بازرسان اصناف و صمت با حضور در سطح شهر، خواربار فروشی ها، واحدهای عرضه کننده تجهیزات پزشکی و سوپرمارکتها، ماسکهای غیراستاندارد که مورد تایید سازمان غذا و دارو و ستاد مقابله با کرونا نباشند، جمع آوری خواهند شد.

وی اضافه کرد: طبق اعلام سازمان غذا و دارو، منظور از ماسک استاندارد، ماسکهای تولید شده با ماشین و دارای پارچه ملتبلون (پارچهای مخصوص به عنوان فیلتر که بین لایه درونی و بیرونی ماسک واقع شده) هستند که در غیر این صورت ماسک از واحد صنفی جمع آوری میشود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به خودکفایی تولید ماسک، یک ماه پس از شیوع بیماری کرونا در کشور ادامه داد: پس از نیاز کشور به ماسک، برخی تولید کنندگان اقدام به تولید ماسک غیراستاندارد کردند که این موضوع سبب شکایت مردم شد به همین دلیل با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان غیر استاندارد برخورد خواهد شد.

نوده فراهانی با اشاره به ثبت مشخصات تولیدکنندگان استاندارد در سامانه جامع تجارت گفت: عرضه کنندگان، باید ماسک را از سامانه جامع تجارت و از تولیدکنندگان مورد تایید خریداری و حتما فاکتور رسمی خرید دریافت کنند.

وی افزود: از ابتدای هفته آینده بازرسان اصناف و صمت به سطح شهر و واحدهای عرضه کننده ماسک مراجعه خواهند کرد و در صورت مشاهده ماسک بدون استاندارد، آن کالا را جمع آوری و واحد متخلف را به تعزیرات معرفی خواهند کرد.

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه در خصوص افزایش قیمت نان گفت: قیمت نان تغییری نیافته است و مردم در صورت گرانفروشی تخلف را به سامانه ۱۲۴» اطلاع دهند تا توسط تعزیرات با نانوایی متخلف برخورد شود.

قاسم نوده فراهانی افزود: اتحادیه نانوایان تهران برای افزایش قیمت نان درخواستی داده و این درخواست فقط در حال پیگیری و بررسی است.

نوده فراهانی افزود: درخواست اتحادیه نانوایان تهران در کمیته کارشناسی بررسی میشود و در صورتی که درصدی برای افزایش قیمت در نظر گرفته شود، در آن زمان قیمت نان ابلاغ میشود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت تهران به تخلفات نانواییهایی که اقدام به گرانفروشی میکنند رسیدگی و در صورت اثبات گرانفروشی مسئول آن واحد صنفی را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه