کد خبر: 11353

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹

برگزاری نمایشگاه‌های بهاره آسیب اقتصادی دیگر به اصناف در شرایط کرونایی

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به مطرح شدن مباحثی برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در ایام پایانی سال، گفت: در کنار آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا، برگزاری نمایشگاه‌های بهاره آسیب دیگری به اصناف وارد می‌کند. جلال الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مطرح شدن مباحثی در رابطه […]

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به مطرح شدن مباحثی برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در ایام پایانی سال، گفت: در کنار آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا، برگزاری نمایشگاه‌های بهاره آسیب دیگری به اصناف وارد می‌کند.

جلال الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مطرح شدن مباحثی در رابطه با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: هر ساله با نزدیک شدن به  ایام پایانی سال در راستای شب عید مباحث مربوط به نحوه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره برگزار می‌شود که البته سال گذشته به دلیل قرار گرفتن در شرایط کرونایی این نمایشگاه‌ها برگزار نشد. 

نایب رئیس اتاق اصناف ایران افزود: امسال هم در راستای بازار شب عید یکبار دیگر بحث برگزاری نمایشگاه‌های بهاره مطرح است و این در حالی است که با توجه به شرایط اقتصادی اصناف و تعطیلی‌های مکرر اصناف از اواخر سال گذشته تا کنون، اتاق‌های اصناف تمایل چندانی برای برگزاری نمایشگاه های بهاره ندارند. 

وی بیان داشت: لذا امیدواریم در برگزاری این نمایشگاه ها، دولت شرایط رکورد بازار و خسارت های وارده به اصناف در یک سال گذشته را در نظر بگیرد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین به دلیل افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم، حجم سفارشات کسبه برای بازار شب عید نسب به سال های گذشته بسیار کمتر است. 

شکریه با بیان اینکه اگر میزان شیوع کرونا در روزهای پایانی سال دوباره افزایش یابد، قطعا میزان خرید مردم نیز کاهش خواهد یافت، بیان داشت: لذا امیدواریم دولت در سال جاری و برای جلوگیری از خسارت احتمالی اصناف، طرح و برنامه مناسبی را برای جبران خسارت اصناف مدنظر داشته باشد. 

وی گفت: با توجه به آسیب های که اصناف در یک سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور متحمل شده‌اند، امیدواریم دولت تدابیر مناسبی را برای احیا بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در نظر بگیرد. 

ارسال دیدگاه