کد خبر: 11836

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

۱۹۰ میلیون ریال احتکار خانگی روغن خوراکی در شیراز کشف شد

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در بازرسی از خانه‌ای در شیراز ۱۹۰ میلیون ریال روغن خوراکی احتکار شده کشف و برای صاحبخانه پرونده تخلف تشکیل شد. مهدی حسنی افزود: بازرسان سازمان صمت فارس پس از دریافت اطلاعاتی در خصوص احتکار روغن خوراکی در یک […]

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در بازرسی از خانه‌ای در شیراز ۱۹۰ میلیون ریال روغن خوراکی احتکار شده کشف و برای صاحبخانه پرونده تخلف تشکیل شد.

مهدی حسنی افزود: بازرسان سازمان صمت فارس پس از دریافت اطلاعاتی در خصوص احتکار روغن خوراکی در یک منزل مسکونی به بررسی موضوع پرداختند و پس از اطمینان از گزارش دریافتی، با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه فجر نسبت به بازرسی از واحد مسکونی اقدام و انبار احتکار روغن را کشف کردند.
مطلب درج شده در سایت این سازمان به نقل از وی حاکی است: در این بازرسی تعداد ۳۸۴ بطری روغن ۲۷۰ گرمی، ۴۴۴ بطری روغن ۸۱۰ گرمی و ۱۹ حلب روغن ۱۶ کیلوگرمی کشف شد و برای صاحبخانه پرونده تخلف احتکار به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیون ریال تشکیل و برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: بازرسان این سازمان با جدیت با متخلفان و برهم زنندگان نظم بازار برخورد می‌کنند.
حسنی گفت: در مراجعه بازرسان به انبارها و یا منازلی که به انبار کالا می‌پردازند برخی مدعی می‌شوند که این کالاها را برای عرضه به بازار انبار کرده‌اند و هدف احتکار نبوده در حالی که به ثبت انبار یا منزل خود در سامانه جامع انبارها اقدام نکرده‌اند و ثبت نکردن در این سامانه به منزله احتکار کالاست و با متخلف برابر قوانین برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشاهده شده این روزها برخی محتکران به احتکار کالا در منازل مسکونی اقدام می‌کنند از مردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده تخلیه بار به صورت عمده در منزل مسکونی، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس و یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف شیراز و یا ۱۳۵ ستاد خبری تعزیرات حکومتی فارس اطلاع دهند تا سریع به آن رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه