کد خبر: 11841

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

روند شاخص‌های صنعت و مقاوم سازی اقتصاد رو به رشد است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ اکنون در حوزه صنعت اتفاق های خوبی رخداده و رشد شاخص‌های صنعتی و مقاوم سازی اقتصاد مشاهده می شود و تقاضای واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی افزایشی است. به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از ایرنا روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی […]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ اکنون در حوزه صنعت اتفاق های خوبی رخداده و رشد شاخص‌های صنعتی و مقاوم سازی اقتصاد مشاهده می شود و تقاضای واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی افزایشی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از ایرنا روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی رسولیان» در نشست بررسی آخرین وضعیت جذب بودجه شهرک‌سازی شرکت‌های استانی تابعه افزود: تقاضا برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی کشور افزایش یافته و شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها هم باید فضا و زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

وی اضافه کرد:‌ این سازمان در چارچوب تسهیل فضای کسب‌وکار سرمایه‌گذاران اختیارات لازم را به استان‌ها تفویض کرده و انتظار می‌رود با مدیریت مطلوب اختیارات واگذار شده، بسترساز تولید و اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی باشند.

به گفته رسولیان،چنانچه استانی برای انجام وظایف سازمانی و حل مشکلات متقاضیان با کمبود اختیارات برای پیشبرد امور خود روبروست، مطرح کند تا پس از بررسی،  تصمیم‌گیری لازم به استان‌ها واگذار شود.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی و با توجه به بودجه اصلاحی ابلاغ شده، همه شرکت‌های استانی باید تلاش کنند تا پایان امسال، جذب بودجه‌های خود را مدیریت و در چارچوب بودجه ابلاغی نسبت به ساخت، تکمیل، ارتقاء و بازسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

این مقام مسوول با تاکید بر مشارکت و تعامل مناسب با دستگاه‌های خدمات‌رسان و سازمان‌های همکار استانی، افزود: شرکت‌های استانی باید مطابق دستورالعمل‌ها و تفاهم انجام شده با استانداری‌ها، در چارچوب توافق سهم هر استان اقدام کنند.

وی تصریح‌کرد: این سازمان نیز بر اساس شاخص عملکرد هر استان، منابع بیشتری را برای کمک به مناطق محروم و توسعه صنعتی کشور تخصیص خواهد داد.

معاون وزیر صنعت، همچنین با اشاره به دیدارهای جداگانه خود با نائب رییس اول و دوم مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و مجلس در سال آینده وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ارتقای مناسبی پیدا کند.

به گزارش ایرنا، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با داشتن ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۰ هزار و ۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه