کد خبر: 11896

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

همکاری آموزشی دانشگاه فنی وحرفه‌ای و وزارت صمت آغاز شد

همکاری های آموزشی، علمی و پژوهشی دانشگاه فنی وحرفه ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت با امضای تفاهم نامه ای در این زمینه آغاز شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دانشگاه فنی و حرفه ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت با امضای تفاهم نامه ای، همکاری های خود را در زمینه آموزش و […]

همکاری های آموزشی، علمی و پژوهشی دانشگاه فنی وحرفه ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت با امضای تفاهم نامه ای در این زمینه آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دانشگاه فنی و حرفه ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت با امضای تفاهم نامه ای، همکاری های خود را در زمینه آموزش و پژوهش های فنی و حرفه ای آغاز کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود و در جهت تحقق اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در زمینه فعالیت‌های آموزش‌های کاربردی و پژوهشی علمی با حضور ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و فناوری این وزارتخانه و همچنین بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و تخصصی این دانشگاه به امضا رسید.

اهداف تفاهم نامه دانشگاه فنی وحرفه ای و وزارت صنعت 
در بیان اهداف این تفاهم نامه آمده است: نیاز سنجی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزش عالی مقطع‌دار و کوتاه‌مدت مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت، انجام پروژه مشترک به منظور بسط و گسترش فعالیت‌های علمی، جهت ارتقای علمی فنی بخش صنعت، معدن و تجارت، استفاده بهینه از تکنولوژی‌های جدید در زمینه توسعه آموزش‌های کوتاه‌مدت در بخش صنعت، معدن و تجارت و همچنین مشارکت و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی و پژوهشی دو طرف از جمله اهداف این تفاهم نامه به شمار می روند. 

موضوعات تفاهم نامه 
بر این اساس، بهره‌مندی طرفین از امکانات یکدیگر در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و فناوری به همکاری در ارائه لیست اولویت‌های آموزشی، پژوهشی بخش صنعت، معدن و تجارت به دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ابتدای هر سال از جمله مفاد تفاهم نامه میان دانشگاه فنی و حرفه ای و وزارت صنعت به شمار می رود.

همکاری در اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی کاربردی برای رفع نیازهای پژوهشی بخش صنعت، معدن و تجارت، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، سمینارها و کارگاه‌های علمی، همکاری در ثبت نام اساتید و دانشجویان در سامانه طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) توسط دانشگاه و برقرای ارتباط و تعامل با سازمان‌ها و بنگاه‌های تولیدی به منظور رفع نیازهای پژوهشی توسط معاونت از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

در همین زمینه، همکاری در برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی مقطع‌دار و کوتاه‌مدت مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت، همکاری در رفع نیازهای R&D صنایع کوچک و متوسط، همکاری در ساخت و تولید قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت، همکاری و حمایت در اجرای کارآفرینی و ثبت شرکت‌های تولیدی خدماتی دانشگاهیان دانشگاه و همچنین همکاری در تجهیز و تکمیل تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه با فناوری‌های نوین سایر موضوعات طرح شده در این تفاهم نامه است.

دانشگاه فنی وحرفه ای در مسیر پیوند با جامعه 
در ادامه این مراسم صالحی عمران رییس دانشگاه گفت: هدف این جلسه برقراری ارتباط متقابل میان دانشگاه و جامعه است. دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا به دنبال پیوند با جامعه است تا اثری مطلوب، ملموس و عینی از خود بر جای گذارد.

وی گفت: این دانشگاه افزون بر تولید علم باید وارد تولید ثروت شود. از این رو به دنبال تامین و تربیت نیروی کار متناسب با جامعه و بازار کار است.

رییس دانشگاه فنی وحرفه ای با تاکید بر لزوم از میان رفتن دیوارهای میان دانشگاه و جامعه ادامه داد: کشیده شدن دیوارهای بلند میان دانشگاه و جامعه مانع پیوند دانشگاه ها با بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات شده است. این در حالی است که چنین چرخه های معیوبی در دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فنی وحرفه ای باید از بین رود.

صالحی عمران درباره امضای این تفاهم نامه گفت: امضای چنین تفاهم نامه هایی آموزش های دوگانه را به نتایج درست رسانده و این دانشگاه را از حالت عرضه محوری خارج می سازد. همچنین رشته ها تقاضا محور شده و سرفصل های دروس اصلاح می شود. از سوی دیگر به دلیل دسترسی به محیط های واقعی کار آموزش درست نیز صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه