کد خبر: 11982

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ/ استمرار افزایش توزیع روغن در بازار تا پایان ماه مبارک رمضان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استمرار افزایش توزیع روغن در بازار تا پایان ماه مبارک، استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ را در تنظیم بازار مرغ موثر و کمک‌کننده دانست. به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استمرار افزایش توزیع روغن در بازار تا پایان ماه مبارک، استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ را در تنظیم بازار مرغ موثر و کمک‌کننده دانست.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه ستاد تنظیم بازار صبح امروز ۲۳ اسفند به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزاری صمت و جهاد کشاورزی، معاونین این ۲ وزارتخانه و دیگر مسئولان مربوطه به میزبانی وزرات صمت برگزار شد.

علیرضا ‌رزم حسینی در این جلسه با اشاره به هماهنگی خوب ایجاد شده بین دستگا‌های مرتبط، و با استناد به گزارشات سازمان‌ها و بخش‌های ذیربط در وزارت صمت گفت: ۲ قلم کالای سیب و پرتقال به عنوان کالاهای پرمصرف این ایام مورد نظر وزارت صمت بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، شرایط عرضه این دو قلم کالا در بازار هم از نظر کیفیت و هم قیمت، شرایط مطلوبی است.

* قیمت‌گذاری تنها برای کالاهای دریافت کننده یارانه دولتی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر اینکه وزارت صمت تنها مسئول تنظیم بازار کالاهایی است که یارانه از دولت دریافت می‌گنند، گفت: طبق قانون، وزارت صمت تنها مسئول قیمت گذاری کالاهایی است که از یارانه دولتی برای تامین و تولید استفاده می‌کنند و با توجه به حساسیت بازار شب عید، مانند سنوات گذشته نسبت به تنظیم بازار میوه شب عید اقدامات لازم صورت پذیرفت و حدود ۴۰ هزار تُن میوه برای این ایام خریداری شد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه محموله میوه‌ها با توجه به اعلام نیاز هر استان، به مقصد مورد نظر ارسال شده است، آغاز توزیع میوه‌های خریداری شده را ۲۵ اسفند ماه اعلام کرد.

* استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ

وی در ادامه بازار تخم مرغ را آرام توصیف کرد و گفت: در خصوص بازار مرغ، با توجه به تجربیاتی که وجود دارد، به نظر می‌رسد استفاده از سامانه جامع تجارت می‌تواند در ایجاد آرامش در بازار بسیار کمک کننده باشد.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه این سامانه ۷۰ درصد کارآمد است، تصریح کرد: اگر بتوان ترتیبی اتخاذ کرد که عرضه مرغ در این شبکه صورت بگیرد کنترل و تنظیم بازار مرغ بهتر خواهد شد و ان‌شاالله برای ماه مبارک رمضان، شاهد آرامش در این بازار خواهیم بود.

استمرار افزایش توزیع روغن تا پایان ماه مبارک رمضان

رزم‌حسینی به افزایش ۲۵ درصدی توزیع روغن در ۲ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث نظارت با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد علی رغم بازرسی‌های مستمر، آنقدر جرایم بازدارنده نیست و باید در این زمینه بررسی‌ لازم انجام شود.

ارسال دیدگاه