کد خبر: 12136

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

با تعطیلی اصناف موافق نیستیم/ لزوم تدوین پروتکل‌های بهداشتی لازم و مهیا کردن شرایط برای فعالیت اصناف

ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران : با تعطیلی اصناف موافق نیستیم/ لزوم تدوین پروتکل‌های بهداشتی لازم و مهیا کردن شرایط برای فعالیت اصناف نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران لزوم تدوین پروتکل‌های بهداشتی لازم […]

ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران : با تعطیلی اصناف موافق نیستیم/ لزوم تدوین پروتکل‌های بهداشتی لازم و مهیا کردن شرایط برای فعالیت اصناف

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران لزوم تدوین پروتکل‌های بهداشتی لازم و مهیا کردن شرایطی برای فعالیت و باز بودن اصناف را متذکر شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از اتاق اصناف ایران ابراهیم درستی در رابطه با تعطیلی اصناف در ۱۰ روز آینده اظهار کرد: از امروز جلساتی در اتاق اصناف تهران برپا کردیم و دستورالعمل های لازم ابلاغ و انتظارات و مشکلات پیش آمده برای اصناف در نتیجه تصمیمات غیر کارشناسی نیز بیان گردید.

وی افزود: از مهم ترین موارد مطروحه در جلسات فعالیت بانک ها و تعطیلی اصناف بود. وقتی چک به بانک میرود، در صورت نبود موجودی، اعتبار چندین ساله فعالیت در بازار دچار خدشه میشود.

درستی گفت: اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا برای اصناف لام الاجرا و سلامت مردم اولویت یک ماست و ما هم در راستای احقاق حقوق اصناف از مجرای قانونی پیگیری خواهیم نمود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران با اشاره به درد و دلهای اصناف اظهار کرد: ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا از ارگانها انتظارت حمایت بیشتری داشتیم. ما هم از وضع تحریم و فشارهای کاذب باخبریم ولی در عین حال، آرامش اولویت ماست که باید شرایطی را در بازار ایجاد کنیم که این آرامش ادامه دار باشد و مغازه داران بدون قید و شرط پروتکلها را رعایت کنند.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور گفت: با راهکار تعطیلی اصناف موافق نیستیم، ما بر این باوریم که بتوانیم واحدها را باز نگه داریم و پروتکلها را اجرا کنیم. ما هم میدانیم تعطیلی معضلی بسیار سخت است. شاید اکثر واحدهای صنفی تهران اجاره ای باشد و آقایانی که ادعا میکردند اجاره نمیگیرند، آیا این اتفاق را اجرایی کردند؟

وی افزود: مغازه داری که درها را بسته چطور باید اجاره را تامین کند. برای این مسائل باید چاره اندیشی شود ولی در عین حال فعلا موظف به رعایت پروتکلها هستیم.

درستی گفت: در حال حاضر باید ببنیم دست فروشان و حمل و نقل عمومی در سطح شهر چه کارها که نمیکنند ولی به هر حال شرایط حساس است و باید هم افزایی داشته باشیم. باید جلوی بسیاری کارها را بگیریم که به معضلی برنخوریم و فوتی های بیشتری نبینیم.

ارسال دیدگاه