کد خبر: 13897

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

کاهش زمان صدور مجوزها و افزایش دستمزد؛ بهترین رویداد ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس، یک کارشناس بازار کار در گفت وگو با ایسنا افزایش دستمزد کارگران، کاهش بروکراسی در صدور مجوزها و فعال نگهداشتن دیپلماسی مذاکرات هسته‌ای را از اقدامات مهم و برجسته دولت سیزدهم در سال گذشته دانست و گفت: در صورتی که سال جدید با خبر توافق هسته‌ای همراه […]

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس، یک کارشناس بازار کار در گفت وگو با ایسنا افزایش دستمزد کارگران، کاهش بروکراسی در صدور مجوزها و فعال نگهداشتن دیپلماسی مذاکرات هسته‌ای را از اقدامات مهم و برجسته دولت سیزدهم در سال گذشته دانست و گفت: در صورتی که سال جدید با خبر توافق هسته‌ای همراه باشد، شرایط اقتصاد و وضعیت بسیاری از کسب و کارها بهتر می‌شود.

حمید حاج اسماعیلی در ارزیابی رویدادهای جامعه کارگری در سال گذشته، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ سال سختی بود چون همچنان تحت تاثیر شدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بودیم و به صورت خاص هم کرونا را در کشور داشتیم که محدودیتهای خاص خودش را به لحاظ پروتکل های بهداشتی داشت. همین مسأله باعث شد که شرایط سختی هم به لحاظ معیشتی برای آحاد جامعه و هم بسیاری از کسب و کارها به وجود آید.
وی ادامه داد: در دولت گذشته با شوک تحریم ها مواجه بودیم و برای اینکه سازگاری و تطبیق انجام شود، کار دولت سخت بود. معمولاً دولتی که از شرایط سخت اقتصادی، کرونا و تحریم تاثیر می‌گیرد، کار به مراتب سخت‌تری در پیش دارد و کار دولت دوازدهم از این جهت سخت‌تر از دولت سیزدهم بود که باید شرایط را مدیریت می‌کرد و پروتکلها و برنامه های مختلف را برای احیای شرایط کسب و کارها و ایجاد مقاومت در برخی بخشها در مقابل این هجمه سنگین پیاده‌سازی می کرد اما دولت سیزدهم در شرایط بهتری کار را شروع کرد. مدت طولانی‌تری از تحریم‌ها گذشته بود و بخشی از راه‌های برون رفت به لحاظ دور زدن تحریم ها در دولت و حاکمیت پیدا شده بود.
این کارشناس بازار کار تصریح کرد: مذاکرات هسته ای در دولت دوازدهم شروع شد و در دولت سیزدهم شرایط امیدوارکننده تری پیدا کرده است. اینکه دیپلماسی مذاکرات هسته ای از سوی دولت سیزدهم فعال نگه داشته شده و نشان دادند که همچنان پیگیر لغو تحریم ها از طریق توافق هسته‌ای هستند را باید یک نقطه قوت بزرگ برای دولت دانست.
وی در ادامه تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزها را از جمله گام های مثبتی دانست که در دولت سیزدهم برداشته شد و ادامه داد: یکی از اقدامات چشمگیر دولت، کاهش بروکراسی در صدور مجوزها بوده است. اهتمام دولت برای اینکه بتواند موانع پیشروی کسب و کارها را از سر راه بردارد یک اقدام مثبت به شمار می‌رود که نتایج خوبی به دنبال دارد و امیدواریم در مراحل بعدی با گام‌هایی که برداشته می‌شود بتوانیم برکات صدور مجوزها را به صورت عینی برای تاسیس و راه اندازی کسب و کارها شاهد باشیم چون با صرف دادن مجوز ها کار خاصی اتفاق نمی افتد ولی معتقدم تسهیل صدور مجوز کسب و کار را باید به عنوان یک گام مثبت جدی بگیریم.
حاج اسماعیلی از تعیین دستمزد ۱۴۰۱ به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم و مثبت دولت یاد کرد و گفت: دولت هم در بخش کارمندان و هم کارگران اقدامات و تصمیمات خوبی گرفته است؛ به شرط اینکه کنترل قیمت‌ها و تورم در بازار صورت گیرد و شرایط برای حفظ قدرت آحاد جامعه فراهم شود.
این کارشناس بازار کار در پایان تداوم تحریم ها و کرونا را از جمله رویدادهایی دانست که سال گذشته در بازار کار و بسیاری از کسب و کارها تاثیرگذار بود و گفت: اگر سال جدید با خبر اجرایی شدن توافق هسته ای همراه باشد می توانیم از این نظر هم امیدوار باشیم شرایط جدیدی به لحاظ بهتر شدن وضعیت کسب و کارها و اقتصاد به وجود آید.

ارسال دیدگاه