کد خبر: 14971

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱

اولین سمینار حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان پردیس برگزارشد.

روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از شبکه بهداشت و درمان پردیس نوشت: در مهر ماه سالجاری به همت واحد بهداشت خانواده و آموزش و ارتقا سلامت  و با حضور دکتر آسیائی مدیر و دکتر فتحی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان ، نمایندگان کلیه ادارات و سازمان های شهرستان و با همکاری […]

روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس به نقل از شبکه بهداشت و درمان پردیس نوشت: در مهر ماه سالجاری به همت واحد بهداشت خانواده و آموزش و ارتقا سلامت  و با حضور دکتر آسیائی مدیر و دکتر فتحی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان ، نمایندگان کلیه ادارات و سازمان های شهرستان و با همکاری فرمانداری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

دکتر آسیائی در ابتدای سخنرانی  اظهار داشت با توجه به کاهش  نرخ رشد جمعیت  و باروری کلی ، ضمن تصویب قانون جوانی و جمعیت در مجلس و ابلاغ به کلیه ادارات بر لزوم اجرای قانون تاکید داشت.

در ادامه سخنرانی مدیر شبکه گفت از آنجایی که شهرستان پردیس ، بسیار مهاجر پذیر است لازم میباشد از سوی کلیه ادارات و فرمانداری نگاه ویژه و حمایتی به ساکنین شهرستان در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شد.

همچنین با اشاره به قوانین جوانی و جمعیت به اجرای قانون جلوگیری از سقط و اقدامات لازم جهت برخورد و جلوگیری از انجام آن تاکید کرد.

حجت الاسلام ساکی دبیر مجمع فعالان گفت با توجه به این که سالخوردگی در کشور قطعی خواهد بود باید در خصوص افزایش جمعیت طی ۲۰ سال آینده با باز بودن پنجره جمعیتی اقدامات ویژه ای صورت پذیرد.

در ادامه سخنرانی ، دکتر قاسمی پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان اظهار داشت کشور برای داشتن اقتصاد پویا ، باید جوان باشد و نرخ رشد جمعیت مثبت باشد. طبق آمار ارائه شده از سال ۹۴ حدود نیم میلیون تولد را سالانه از دست می دهیم و در حال حاضر ۱۱٫۲ درصد سالمند داریم که با ادامه این روند در سال ۲۰۵۰ این رقم به ۳۰ درصد خواهد رسید.

سالمندی ینی کاهش نیروی کار که افزایش هزینه های بهداشت و درمان در پی خواهد داشت.

وی گفت میانگین سنی جمعیت در حال حاضر بالای ۳۵ سال می باشد و در واقع کشورمان جوان نیست و باید قانون جوانی و جوانسازی جمعیت بطور  جدی اجرا شود.

گفتنی است در حاشیه سمینار میز خدمت واحد آموزش و ارتقا سلامت ، کتاب و پوسترهایی با موضوعات حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توزیع شد.

ارسال دیدگاه