کد خبر: 12713

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰

بازدید اعضای کمیسیون صنایع از پارک فناوری پردیس

اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف از خبرگزاری فارس ، عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس و اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به میزبانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز از پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

سید جواد حسینی کیا نائب رئیس اول و سید احمد رسولی نژاد نائب رئیس دوم و دیگر اعضای این کمیسیون به همراه حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید حضور داشتند.

در بخشی از این برنامه، اعضای کمیسیون صنایع در نشستی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مرتبط با پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و فناور پرداختند.

از جمله محورهای موضوعی که در این نشست مطرح شد، «خدمات و زیرساخت های مورد نیاز پارک های فناوری»، «افزایش تعرفه یا منع واردات کالاهای خارجی که دارای مشابه ساخت داخل هستند»، «نظارت بیشتر بر استفاده حداکثری از ظرفیت فنی و دانشی شرکت های فناور» و غیره بوده است.

حضور شرکت های دانش بنیاد در صنایع خودروسازی

همچنین در نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اعضای کمیسیون صنایع مجلس، روسای ادارات صمت و اتاق اصناف شهرستان پردیس موضوعاتی مانند، لزوم‌ توجه به تولید داخلی، استفاده بیشتر از ظرفیت پارک های علم و فناوری، توجه به ساخت داخلی کالاهای وارداتی، اختصاص بودجه به داخلی سازی قطعات حساس در حوزه ها، لزوم آشنایی مدیران و مسئولان با ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان در صنعت خودروسازی و ساخت قطعات وارداتی این صنعت مطرح شد.

مسوولان پارک فناوری پردیس در ادامه این نشست، برای حمایت از تولید کالای داخلی و ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل از هزینه های بالا انشعابات در پارک علم فناوری گلایه خود را مطرح کردند و درخواست حمایت مشابه شهرک های صنعتی را برای شرکت های عضو پارک داشتند.

در پایان برنامه امروز، نمایندگان مجلس از شرکت‌های زیست تخمیر، ‌آریا طب فیروز و پژوهش گستر مهدی بازدید کردند.

ارسال دیدگاه